Adante

Alarm knipperlicht

do mar 24, 2005 23:46

Ik heb twee vragen over mijn alfa 33 uit 1992;

De eerste:
De knop van mijn alarmknipperlicht werkt niet. Als ik de knop indruk gebeurt er niets. Ook het lampje in de schakelaar gaar niet knipperen. Als de knipperlicht normaal bedien om bijvoorbeeld links of rechts af te gaan werken de lampen wel. Is ervoor de alarmlicht functie een apart relais gebruikt, of maar moet ik het zoeken ???

De tweede vraag:
Op het keuringsrapport staat bij de aandachtpunten nummer 4 dat een van de fuseekogels of stuurkogels een spelling heeft van kleiener of gelijk aan 1 mm.
Kan dit kwaad ? En is makkelijk zelf te vervangen of is hier meer kennis voor nodig ?
De voor schokdempers moeten ook vevangen worden is daarom misschien handig om het gelijk me te nemen. De voorwielen zijn er dan toch al af..... :wink:

Andretti Molletti

RE: Alarm knipperlicht

do mar 24, 2005 23:51

je zekering van je alarmlichten of je alarmschakelaar zelf..

fusee/stuurkogel vervangen want dat wordt snel erger... is idd makkelijker alles gelijk te doen maar reken op uitlijnen bij een stuurkogel...

Adante

do mar 24, 2005 23:54

De zekering heb ik nagekeken en die is goed. Blijft de schakelaar over. Neem aan dat de schakelaar aleen een maak kontakt is die het relais bekrachtigd, of zit er meer achter.

Andretti Molletti

do mar 24, 2005 23:56

meer..
die overbrugt de richtingaanwijzer(links en rechts) en krijgt direct een plus (gezekerd )van de accu plus..

Adante

vr mar 25, 2005 11:08

Nu ben ik aan het zoeken maar kom er nog niet helemaal uit. :oops:
Als ik de alarmlichtschakelaar indruk gebeurt er niets.
Zet ik de rechterrichtingaanwijzer aan en druk daarna op de alarmlichtschakelaar dan gaat in de schakelaar het rode ledje knipperen.
De linkerkant blijft uit. Druk ik de schakelaar een paar keer in en uit komt soms de linkerkant erbij en hoor ik een extra relais inkomen. Ik neem aan dat dit het relais is wat de boel overbrugd en beide lichten laat knipperen.
Kan iemand mijn vertellen waar ik dit relais moet vinden. Zelf denk ik dat de oorzaak daar ligt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”