Hmm, als je hem 2 jaar geleden hebt laten reviseren zou dat nu niet de oplossing mogen zijn.he AlfettaOwner bedankt voor de reactie. Dat ie dan zo snel verslijtik heb hem 2 jaar geleden later reviseren. Waarschijnlijk in 't zak gezet ??? Is er ergens een handboek oid dat mij kan helpen het zelf te doen ? Wat moet er vernieuwd worden ?
Helemaal in het begin draaide de startmotor zeeeer traag. niet genoeg om de motor aan te slaan achteraf gaf h'm gewoon niets meer. behalve dan die ene keer dat ik het rechtstreeks op de batterij aansloot ...Rest de vraag:
Wat doet ie doet ie niet als je het contact omdraait.
1. De startmotor draait wel maar draait de motor niet mee?
2. De startmotor draait niet je hoort alleen maar de "tik".
3. De startmotor doet helemaal nix.
Ik heb de body van de starter rechtstreeks op de - pool gezet en een kabel van de + pool op het plusgedeelte van de starter. Dit moet toch voldoende zijn, niet ?EV kun je de kabels overbruggen met twee hulpstartkabels ( Massa- en plus gedeelte) om eens te kijken wat voor invloed dat heeft.
Hmm vreemd, contactslot bijna ripoh ja, toen de starter nog gemonteerd was en ik de contactsleutel weer op uit zette bleef de starter zeer traag verderdraaien. Volgens een amerikaanse "fault diagnosis" van Bosch staat "starter continues to spin after the key is released: Starter is defective ... remove and replace starter."![]()
![]()
![]()
@lfa@lgra :Ik heb de body van de starter rechtstreeks op de - pool gezet en een kabel van de + pool op het plusgedeelte van de starter. Dit moet toch voldoende zijn, niet ?EV kun je de kabels overbruggen met twee hulpstartkabels ( Massa- en plus gedeelte) om eens te kijken wat voor invloed dat heeft.
Dat zou voldoende moeten zijn, als je tenminste goede startkabels habt die ook nog eens goed kontakt moeten maken op alle aansluitingen..oh ja, toen de starter nog gemonteerd was en ik de contactsleutel weer op uit zette bleef de starter zeer traag verderdraaien. Volgens een amerikaanse "fault diagnosis" van Bosch staat "starter continues to spin after the key is released: Starter is defective ... remove and replace starter."![]()
![]()
![]()
@lfa@lgra :Ik heb de body van de starter rechtstreeks op de - pool gezet en een kabel van de + pool op het plusgedeelte van de starter. Dit moet toch voldoende zijn, niet ?EV kun je de kabels overbruggen met twee hulpstartkabels ( Massa- en plus gedeelte) om eens te kijken wat voor invloed dat heeft.