Het gaat hier om een Alfa Spider uit 2002 met een electrische kap waarvan de sloten na afgelopen nacht toen we vorst hadden erg raar aan het doen zijn!
IN eerste instantie waren ze vanochtend met geen mogelijkheid open te krijgen, met de afstandbediening gingen de lampjes wel knipperen maar de deur schoot niet van het slot.
Ook met de sleutel geprobeerd.. die niet eens volledig in het slot te krijgen was dus aanstekertje erbij sleutel opgewarmd mocht ook niet helpen.
Toen is er heet water overheen gegaan.. jaja ik weet het het bevriest sneller als koud water, maar het heeft wel gewerkt tijdelijk dan.. want hij sprong van het slot, na een 30 min. rijden aangekomen op de plek van bestemming het verhaaltje andersom de deuren niet meer op slot te krijgen . weer knipperen de lampjes wel... dus het alarm staat er op. Maar het slot niet en dat is er nog steeds niet op te krijgen...
Ook ging hij soms bij het open proberen te krijgen ... open en direct automatisch weer op slot.. ik denk omdat hij zich niet volledig open schakelen kon doordat het ergens vast gevroren zat? Of de andere kant niet mee kon gaan omdat die vast zat?
Lastig... Heeft iemand een oplossing, want vanavond gaat de Spider liever graag veilig met de deurtjes op slot slapen als alleen met alarm

Btw. Slot ontdooier wordt al geregeld.
Bij mij heeft Siliconen Spray altijd Super gewerkt als ik daar de deuren mee inspuit.. handig om dit ook bij de Spider te doen?
Alvast bedankt!
Groetjes
Danny