robs
Newbie
Newbie

Nieuw tankhalsmanchet Bertone past niet bij nieuwe tank

wo jan 10, 2007 23:13

Nadat ik mijn nieuwe benzinetank heb gemonteerd bleek het terugplaatsen van het oude rubber tankhalsmanchet geen optie. Deze was namelijk op meerdere punten ingescheurd en behoorlijk uitgedroogd. Ik heb mijzelf op een nieuwe getracteerd maar kom nu het probleem tegen dat de afstand van mijn tankhals tot aan het benzineklepje ca 2 cm groter is dan het rubber manchet kan overbruggen. Als ik deze nieuwe manchet en de oude vergelijk zit hierin waarschijnlijk al een klein deel van de afwijking (ca 8 mm), maar de rest van de afwijking komt waarschijnlijk door de afwijkende positie van de tankhals.
Ik kan het rubber wel insnijden, maar verlies hiermee één van de belangrijkste functies van dit manchet nl het buiten de kofferruimte houden van benzine. Heeft iemand hiermee ervaring en/of een goed voorstel om dit probleem op te lossen?
Bertone 2000 GTV '73

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Nieuw tankhalsmanchet Bertone past niet bij nieuwe tank

wo jan 10, 2007 23:45

Ja dat is een bekend probleem - 1. manchetten zijn reteduur, 2. niet goed passend....
Zijn veel bertjes eigenaren die zo'n manchet al helemaal niet meer plaatsen.
Ik zou proberen om van een rubberen brede lijst met kit een pasvorm te creeren waarbij je nieuwe manchet WEL passend is....

Vastkitten aan de binnenkant van je buitenscherm dus.... Met een beetje moeite moet het netjes te maken zijn, je creert een mooie overlap naar de nieuwe manchet die dus IN de constructie valt.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Nieuw tankhalsmanchet Bertone past niet bij nieuwe tank

do jan 11, 2007 23:50

of met de fohn zo zacht mogelijk stoken en oprekken.
Als dat lukken wil.....

het manchet he? maar dat moge duidelijk zijn, en NIET in situ.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”