friso fotografie

Hoge druk brandstof pomp kapot, en nu?

ma jan 08, 2007 22:48

Hallo,

de afgelopen week ben ik druk geweest aangezien ik mijn auto niet meer gestart kreeg. Controle van alles zoals accu, dynamo, startmotor, etc

Hij was gestopt na een rit van 50 km met snelheden van 100-130 km/uur. HIj stopte direct bij het ontkoppelen direct voor het achteruit inparkeren.... dus de auto in het plekje geduwd.
Vervolgens heb ik de auto nog een keer aangekregen met de hulp van auto / accu van buurman en vervolgens nog even gereden....
Daarna weer geparkeerd en de auto de volgende dag getracht weer te starten (ook met hulp van buurmans auto).
De motor was met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen.

De auto bij de dealer geplaatst (Autohuis in Koog aan de Zaan, een officiele alfa dealer).

Deze hebben de auto onderzocht en de hoge druk brandstofpomp komt maar tot 70 bar. Normaal zou hij stationair 150 bar moeten leveren en bij vol vermogen 1500 bar max.

De pomp moet vervangen worden was de conclusie van hun onderzoek, injectors waren gecontroleerd en nog meer dingen.

Wat zou de prijs van een nieuwe pomp mogen zijn?

Is het verstandig meteen distributie riem te vervangen? Ik sta op 167.000 km en op 120.000 was hij vernieuwd geloof ik. Het lijkt mij wel aangezien ik liever geen distributieriem heb die een schade heeft meegemaakt en die volgens mij bijna helemaal los ligt.

Wat zou de montage tijd moeten zijn van zo'n pomp?

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met info.

BIj voorbaat dank

Friso

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Hoge druk brandstof pomp kapot, en nu?

ma jan 08, 2007 22:58

welk type alfa romeo? welke brandstof?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

friso fotografie

di jan 09, 2007 07:24

Een alfa romeo 156, wagon die gechiptuned is en rijdt op Diesel, het betreft een 1.9 JTD motor.

Remco S
Guru
Guru

di jan 09, 2007 19:10

Als de hoge drukpomp vervangen wordt moet je gelijk de d-riem mee nemen, want deze pomp word namelijk aangedreven door de d-riem.
Laat ook even nakijken of er geen ijzerslijpsel in de leidingen,tank of filter zit, want het wil wel eens voorkomen dat de pompen inwendig speling krijgen waardoor er allemaal slijpsel in het brandstof systeem komt

friso fotografie

di jan 09, 2007 21:05

Hoihoi

bedankt voor je tip, en ik had dat inderdaad al doorgegeven aan ze, ook even filtertje vernieuwen etc

Bedankt voor je reactie

Friso

Terug naar “Algemene Technische vragen”