Dacht zelf de LMM, maar niet dus.

4gastest....

Lamda en kat schijnen het wel te doen.
Vermoeden is sterk vervuilde (lees veel kool aanslag) op de kleppen.
Had vermoeden zelf ook al eens, na twee flesjes reiniger liep de auto ook beter.
Heb nu een reiniger van de dealer meegenomen, ff halve tank leegrijden, spulletje erbij en ff 100km planken
Enige manier om een juiste diagnose te stellen, is de cilinderkop demonteren.
Als de kleppen vervuild zijn, kunnen ze schoon gemaakt worden, anders vervangen.
Distributie riem moet dan ook, spanner gelukkig niet is net 15.000 geleden vervangen
Nadien kop vlakken n het hele zaakje opnieuw monteren.
Zou zoiets nu kosten?
Schat zelf op iets van €1200 /€1300 incl nieuwe kleppen.
Mijn bella heeft ondertussen 200.000km gedraaid, dus economisch een onverantwoorde investering, maar een andere 145 is zeker duurder dan de reparatie kosten.
