docky155

Backfire, wat is de oorzaak??

do nov 30, 2006 20:05

Nou ik heb ruim 3 maanden geleden een wat oudere (1994) Alfa 155 in mijn bezit gekregen d.m.v. omruiling van mijn Chevrolet Lumina, ook van 1994. (een zuipschuit die me arm zoop)
Afbeelding
Maar is ruilen nu écht huilen??

Ik heb nu binnen een maand al 2 x backfire gehad, waardoor de "luchtinlaat' explodeert. :(
Gelukkig is mijn 'hubby' handig en kan op de sloop een andere luchtinlaat halen. Maar 2x binnen één maand?? :shock:

Wie weet wat de oorzaak kan zijn? Ik zal wat technische gegevens geven:

Alfa Romeo 155 1.7 TS E2 - bouwjaar 05 1994
rijdend op gas.

We hebben ook gemerkt dat hij niet op benzine wil starten én rijden.
Help mij, want elke maand zo'n knal overleef ik niet.....en mijn portemonnee ook niet.Afbeelding

Alvast bedankt!!!!

Carla

Andretti Molletti

RE: Backfire, wat is de oorzaak??

do nov 30, 2006 20:11

Probeer je nu te zeggen dat je op LPG rijdt en dus ook start op LPG en dat je ook nog eens een 1,7TS met het mengstuk voor de gasklep hebt??????????

Dat is vragen om problemen he ;)

Foei!

Oplossing is je benzine-start systeem in orde maken en daarna eens goed naar je ontsteking kijken... tevens je bougies vernieuwen en 0,1mm krapper zetten dan origineel.
Overigens zijn die spruitstukken niet heel erg duur nieuw![/code]

164 Q4

Re: Backfire, wat is de oorzaak??

do nov 30, 2006 21:04

Mijn 1e Alfa een miskoop????
Zit 'm niet zozeer in je Alfa maar meer in je LPG installatie. Zou je gewoon op benzine rijden (waarvoor die eigenlijk ook bedoeld is :wink: ) had je dit vast niet gehad.

Als je wagen net even te arm loopt op LPG heb je al kans op een backfire. Heb het ook al zelf beleeft met een Alfetta op veel toeren. Tijdens die backfire zat ik zowat met m'n kanis tegen de voorruit, zo'n klap maakte die motor :? . Verder weinig schade behalve de hele luchtfilter in de fik en een membraan van de installatie doorgebrand.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do nov 30, 2006 21:22

Regelmatig bougies vervangen schijnt idd veel problemen te voorkomen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 30, 2006 23:15

Bij mijn 155 1.8 TS had ik het ook en bleef het zelfs na uitbouw van de gasinstallatie af en toe voorkomen.
Er is vroeger een inlaat collector geleverd van aluminium met aan de rechter kant een rubber flap onder spanning op een rond gat zodat de druk tijdens de backfire weg kon en je gewoon verder kon rijden. (dit was waarschijnlijk niet omdat je nooit een backfire had met een 155 op gas :?
Die heb ik jammer genoeg toen niet te pakken gekregen maar na 2 nieuwe plastic inlaat collectors heb ik de slangklemmen van de inlaatrubbers aan de collector er af gehaald, als je dan een backfire hebt vliegt deze een paar cm los en duw je hem er gewoon terug over zorg wel dat de rubbers goed zijn anders trekt hij weer valse lucht.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Algemene Technische vragen”