Rubbers er af is idd een heel bekend priciepe op dit forum.
Mazzel! Een sloperij in Amsterdam had een zwarte 1.4 ie uit '91/92 staan.... Zelfde kleur zelfde jaar alleen geen 1.5. Ik heb er zelf de draagarmen en injectorrail uitgesloopt. Erg handig, want nu weet ik meteen hoe het zit! Er zaten ook nog een paar tip-top koplampen op, ook maar even losgeschroefd. De uitlaat was helaas nog rotter dan de mijne.Voorts nog een hele sloot kleine onderdeeltjes meegenomen. De hele reutemeteut voor 75 pleuro.
Ik weet dat zeer velen hier het spul voor bijna niets wilden leveren, maar dat was allemaal nog al een eindje rijden.... Dit was een erg makkelijke oplossing.
Denk dat er ik binnenkort even langs ga om er wat plaatwerk af te trekken. Kan iemand mij vertellen of het vervangen van een voorspatbord lastg is? Zit volgens mij alleen met bouten vast? Als ik voor deze en gene nog iets moet losschroeven: ik heb grondig gekenen wat er allemaal nog op zit en in wat voor staat.
Draagarmpjes staan te drogen op het balkon in een keurig nieuw verf-jasje. Injectorrail ook weer opgefrist. Met een beetje geluk kan ik straks al het een en ander doen. Ik hoop dat de injectorrail gaat passen...
bekijk ook even hoe die rubbertjes (o-ringen) zijn op je injectors zelf.
zijn ze oud hard en/of droog zou ik ze vervangen.
anders krijg je benzine lekkage.
als je de rail eropshuift even een beetje wd40 op het ringetje, dan glijdt de rail er zo overheen.
en voor het scherm: het zit idd met bouten vast.
spuit ze wel in met kruipolie de dag voordat je begint,
de 'moertjes' waar de boutjes ingedraaid worden willen weleens van het chassis afrotten.
en als dat zo is dan sta je te tobben.
succes