rolandje

tikkend blok 1.7

vr nov 10, 2006 19:00

ik heb een alfa 145 boxer 1.7 16v,ik heb pas mijn ditributie vervangen een nieuw olie filter met nieuwe olie 10w40 half syn.
Met het leggen van de ditributie heb ik hem goed warm laten worden en was er niks te horen,nadat hij een paar dagen had stil gestaan hoor ik hem tikken bij 1 cilinder,ik heb het vermoeden dat het een hyd klepstoter is.Maar zeker weten doe ik het niet..... :(

Speeder

Re: tikkend blok 1.7

vr nov 10, 2006 19:51

ik heb een alfa 145 boxer 1.7 16v,ik heb pas mijn ditributie vervangen een nieuw olie filter met nieuwe olie 10w40 half syn.
Met het leggen van de ditributie heb ik hem goed warm laten worden en was er niks te horen,nadat hij een paar dagen had stil gestaan hoor ik hem tikken bij 1 cilinder,ik heb het vermoeden dat het een hyd klepstoter is.Maar zeker weten doe ik het niet..... :(
Een hydraulische klepstoter kan nooit kapot zijn gegaan door het vervangen van de distributie. Als alles op tijd staat (en je zelf niet met de hand de zuiger tegen de kleppen hebt gedraaid ) kan er met die klepstoters nix mis zijn gegaan... Als ie NIET optijd staat zijn het nu de kleppen die je hoort tikken :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”