Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: GROTE problemen met garage

di okt 24, 2006 19:09

ze zijn al voor veel minder gesloten....sterker nog er worden topics gesloten die een bijdrage leveren aan de verbetering van dit forum :? :shock:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 59&start=0

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: GROTE problemen met garage

di okt 24, 2006 19:57

ze zijn al voor veel minder gesloten....sterker nog er worden topics gesloten die een bijdrage leveren aan de verbetering van dit forum :? :shock:

Gelijk heb je. Beetje positieve noot dan in dit topic en lekker off topic (veel gezelliger dan on topic, in dit geval) : waarom zeul jij het interieur van een 1750 Berlina mee ? Iets op 't oog ? 8) :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: GROTE problemen met garage

di okt 24, 2006 20:32

Gelijk heb je. Beetje positieve noot dan in dit topic en lekker off topic (veel gezelliger dan on topic, in dit geval) : waarom zeul jij het interieur van een 1750 Berlina mee ? Iets op 't oog ? 8) :wink:
euh, ja een 1750 Berlina met bruine bekleding vind ik echt mooi, maar op het oog heb ik helaas niks, te weinig aanbod. zoiets bijv:

KLIK

is volgens de verkoper al verkocht, tis ook wel aan de dure kant

6 bakkie

di okt 24, 2006 22:35

wat een verhaal zeg. Als ik chemieman was zou ik hier een rechtzaak van maken. Dit gaat nergens over. Als ik lees hoe deze dealer handelt, dan heeft dit weinig te maken met professionaliteit en betrouwbaarheid. Wat een geld voor een product dat van geen kanten deugd. Ik snap ook niet dat chemieman hier nog zo cool onder blijft.
Aanpakken die dealer, dit riekt naar keiharde oplichterij.

succes !

chemieman

do okt 26, 2006 22:30

Het is heel moeilijk, zei verdraaien nu het verhaal, dat IK om een noodoplossing vroeg en dat zei er niet achterstonden terwijl de chef werkplaats mij heeft aangeraden om de krukas te laten polijsten en drijfstanglagers te laten vervangen.
Het is puur mijn woord tegen het zijne, alles is nu geregeld voor 3950 euro want de koppelingsplaten waren ook nog versleten dus dat kwam er nog bij (150 euro).
Maar dan nog blijf erbij dat zei die reparatie niet goed uitgevoerd hebben.

Reddevil

za okt 28, 2006 19:41

garantie hoeft niet altijd alzodanig beschreven te staan.

Je hebt het product gekocht met een bepaalde intentie, en niet dat deze na zoveel dagen en/of maanden kapot gaat. Na een betaling van een dergelijk bedrag al helemaal niet.
Het is dus aan de garage om aannemelik te maken dat jij verkeerd gehandeld hebt, verwijtbaar. Abnormaal gebruik etc,. en aan gezien je niet op circuits gereden hebt.
Je hebt de auto gebruikt voor die gemaaktis, juist om ermee te rijden!

klein voorbeeldje;
als ik een televisie koop en deze gaat na de garantie periode kapot, zeg na 3 jaar, dan kan ik een toch een vervangend en/of de reparatie claimen. De levensduur voor een televisie is immers vastgesteld op 6 jaar!

ik zou zeggen, sla het consumentenrecht erop na. En eigenlijk dient je rechtsbijstandverzekering dit uit te zoekn. Hebje dit niet, dan is dat wel mooi stom :shock:

suc6 met de verdere afhandeling!

chemieman

ma okt 30, 2006 01:01

Ik heb rechtsbijstand via mijn ouders.
Maar de garage heeft aangetoond dat ik het zelf schuld ben doordat toen zei de olie peilden toen ik langskwam met dat ratelende geluid van drijfstanglagers toen zeiden ze ja kijk maar je hebt te weinig olie erin dus je hebt niet vaak genoeg olie gepeild
Terwijl het lampje gewoon kapot is, of ja lampje dat ding op de boordcomputer wat dat moet aangeven.
Wat het ineens wel deed na de reparatie :roll: helemaal niks om hard te maken dat zei dus fout waren maar goed alles is nu geregeld.
Zelfs nog gebeld geworden of ik het verhaal van autoweek.nl af wilde halen :roll:

psillen
Guru
Guru

wo nov 01, 2006 20:38

Ik kon het zo snel niet terug vinden, maar neem aan dat het een 147 met benzinemotor betreft?

Dat olielampje is dus een lampje voor de oliedruk, niet olieniveau. Op het moment dat zo'n lampje aan
gaat is naar mijn idee in veel gevallen al schade aan de motor ontstaan. M.a.w. is het kwaad al
geschied. Dus altijd peilen en niet op het lampje vertrouwen.

De motor kan ook stuk lopen als jij een uur van tevoren hebt gepeild en voldoende olie hebt geconstateerd.
Stel dat er iets met de oliepomp mis is, dan kan er ook met voldoende olie nog een probleem optreden,
want te weinig oliedruk.

Of de garage daarom zo makkelijk kan aantonen dat de fout bij jou ligt, is nog maar de vraag. Hopelijk
kom je verder m.b.v. de rechtsbijstandsverzekering.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Terug naar “Algemene Technische vragen”