Gerrets
Guru
Guru

RE: Contacten van de koplampen smelten!

wo sep 27, 2006 08:55

Nou niet vaak maar laatst moest ik mijn koplampen uit de auto halen en doordat de contacten gesmolten waren kreeg ik de lampen er niet uit en trok ik de contacten van de lamp kapot. Vorig jaar kreeg ik voor het eerst problemen terwijl ik de auto al 5 jaar heb en ruim een half jaar later is het weer raak.
Dus de lampen gaan niet snel kapot het komt puur door dit probleem.

ik zal van de week even kijken welke lampen erin zitten.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gerrets
Guru
Guru

ma okt 09, 2006 22:07

Nou vandaag bezig geweest met de kabeltjes. maar mooi dat ik kortsluiting had toen ik de draad vanaf de zwarte draden naar de massa leidde. het was een echt vonken spectakel. Het vreemde is dat er twee zwarte kabel waren 1 dikke en 1 dunne die war wel met elkaar verbonden.
Daar heb ik uiteindelijk de de andere kabel aangemaakt en naar een massa punt op de carroserie geleid, Dat begon dus te vonken.

Als ik de zwarte kabels eraf haalde begon de lamp langzaan te branden dus hij gaf geen vel licht. Echter de lamp heeft wel ergens een massa wanneer ik de 3 kabels heb aangesloten en de lamp erin zit dan brand de lamp gewoon zonder dat deze in de unit zit.

misschien is het nu wat duidelijker voor jullie......

gr Tom
Groeten Tom

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Contacten van de koplampen smelten!

di okt 10, 2006 12:39

Nou vandaag bezig geweest met de kabeltjes. maar mooi dat ik kortsluiting had toen ik de draad vanaf de zwarte draden naar de massa leidde. het was een echt vonken spectakel. Het vreemde is dat er twee zwarte kabel waren 1 dikke en 1 dunne die war wel met elkaar verbonden.
Daar heb ik uiteindelijk de de andere kabel aangemaakt en naar een massa punt op de carroserie geleid, Dat begon dus te vonken.

Als ik de zwarte kabels eraf haalde begon de lamp langzaan te branden dus hij gaf geen vel licht. Echter de lamp heeft wel ergens een massa wanneer ik de 3 kabels heb aangesloten en de lamp erin zit dan brand de lamp gewoon zonder dat deze in de unit zit.

misschien is het nu wat duidelijker voor jullie......

gr Tom
Waarom komen die dikke en dunne zwarte vandaan ? Waar zitten ze op aangesloten ?

Gerrets
Guru
Guru

di okt 10, 2006 19:04

Das een goeie die verdwijnen in een kabelboompje naar beneden, dat kon ik verder ook zo niet zien.

gr tom
Groeten Tom

Terug naar “Algemene Technische vragen”