De riem rekt, is de vorige keer ook gerekt, tel dat bij elkaar op, komt de riem steeds verder verkeerd te liggen.
In de praktijk is gebleken dat er problemenb gaan ontstaan, varieerend van slecht lopen tot allerlei vreemde storingen geven (fase sensor fout enz.)
Ik heb jaren bij een alfa specialst gewerkt en daarna ook nog anderhalf jaar bij de alfa dealer.
heb al regematig diverse klachten gezien die simpelweg kwamen omdat de riem niet met calibers gemonteerd was!
Heb er ook een meegemaakt die de pech had dat de timing dermate verkeerd stond, keer op keer niet juist gemonteerd dat ie de kleppen raakte....
Alfa gebruikt geen dergelijk gereedschap om de auto's de eerste jaren bij de dealers binnen te houden hoor! De calibers zijn immers gewoon bestelbaar...ze kosten wel een flinke duit, maar het kan! (ik heb ze zelf ook

Ik ben het er wel over eens dat een merk teken op de nokkenas, net als bij de oude nord makkelijker was geweest.
Het caliber is wel weer makkelijk om de nokkenas vast te houden wanneer je de versteller los wil schroeven. Maar dat zou e.v.t. ook nog op andere manieren kunnen (bankschroef