Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

RE: startproblemen na schoonmaken.. 33

vr sep 22, 2006 11:59

Dennis,

Als je sensor toch gaat demonteren, dan zou ik de moeite nemen om de polen echt goed schoon te maken door ze een beetje op te schuren en dan de sensor in een kommetje met warm water leggen en dan nog eens meten. Dat is minder priegelen. Het is dacht ook niet de meest ideale plek om te meten.

Succes.

funkyflex

vr sep 22, 2006 12:37

bedankt voor de tip, ik ben reeds op de sloop geweest en daar op qv even aan het meten geweest, die gaf wel signaal.

overigens is het wel een iets andere sensor en die zit aan de linkerzijde ipv rechts.

ik ga de sensor er maar eens uithalen en nogmaals meten.

zoals ik het begrijp worden de waardes op mn multimeter in 20, 200, 2000, 20K 200K en 2000K aangegeven, om dit te vergelijken met het tabel uit de vraagbaak zou ik het x 2 moeten doen toch?

bij de sloper kreeg ik waarde wat schomelde zo rond de 3 bij een meting met 2000 volgens mij was het een motronic dus bij 0/20 gaden moet hij 6000 ohm geven.

ik hou je op de hoogte.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 22, 2006 13:06

Dennis in dit topic Uitleg over koelwatersensoren staan de sensoren genoemd samen met hun fucntie. Ik ben bang dat je op de sloop de verkeerde sensor hebt doorgemeten.

De waarden op je multimeter geven een maximale meetwaarde aan. Weet je van te voren dat je 6500Ohm zou kunnen meten, begin dan met de 20k Ohm stand.

start je auto trouwens nu gewoon weer?

Succes ermee

funkyflex

zo sep 24, 2006 17:31

ik heb de sensor eruit gehaald en op de speedermanier gemeten.

punt is dat ik geen sigmnaal kreeg met koudwater bij 20K bij 2000 ook niet.

nadat ik ging meten met lau water kreeg ik bij 20K alleen de piek door dat wil zeggen als ik contact maakte zag je een waarde maar die verdween snel erna.

bij 2000 meten met heet water kreeg ik wel een weerstandmeting van ca 3...

mijn vermoeden is dat dit metertje gewoon kapot is. en ben opzoek naar een nieuwe. onderdeelnummer 0060537203?

ik denk niet dat iemand die zo heeft liggen? of wel?

gr

danny

Speeder

Re: RE: startproblemen na schoonmaken.. 33

zo sep 24, 2006 23:28

ik heb de sensor eruit gehaald en op de speedermanier gemeten.

punt is dat ik geen sigmnaal kreeg met koudwater bij 20K bij 2000 ook niet.

nadat ik ging meten met lau water kreeg ik bij 20K alleen de piek door dat wil zeggen als ik contact maakte zag je een waarde maar die verdween snel erna.

bij 2000 meten met heet water kreeg ik wel een weerstandmeting van ca 3...

mijn vermoeden is dat dit metertje gewoon kapot is. en ben opzoek naar een nieuwe. onderdeelnummer 0060537203?

ik denk niet dat iemand die zo heeft liggen? of wel?

gr

danny
Ik zou gewoon een nieuwe halen bij de lokale alfa-dealer. Volgens mij kost zo'n sensor ook je kop niet..?

funkyflex

zo sep 24, 2006 23:38

Ik zou gewoon een nieuwe halen bij de lokale alfa-dealer. Volgens mij kost zo'n sensor ook je kop niet..?
verschillende telefoontjes maar zonder succes. afgelopen zaterdag van lingen gebeld en die zei dat het op vooraad was na dik anderhalfuur file aangekomen in houten.. bleek het verkeerde zender te zijn. ze hadden wel de 5972332 of de 10298460 de beroemde blauwestekker sensor. die er bij mij dus niet in zit. ik terug en weer dik een uur in de file afijn eenhalve dag zoekwerk voor 1 zender. :evil:

morgen maar even langs usato bij mij in het dorp, als ze terug zijn van vakantie. ten minste..

toruwens even een kleine detail over de prijsverschil zendertje bij tuynder ca 20 en in houten ca 40 euro..

funkyflex

ma sep 25, 2006 19:51

PROBLEEM HOPELIJK VERHOLPEN! :lol:

en ik schaam me bijna om te zeggen wat het nou daadwerkelijk was.

omdat bij mij de tempratuurmeter in het spruitstuk bij mij rechts zit en een 2 poligestekker aansluiting heeft, heb ik niet verder gekeken dat mn neus lang is/was. ik heb de verkeerde gedemonteerd en doorgemeten. :oops:

de koudestartsensor (met blauwe stekker) heb ik inmiddels gevonden na het een en ander los te maken. ik kwam hem tegen toen ik de kabels ging volgen vanuit de computer. de stekker was kapot en zat niet op de sensor aangesloten, hoe deze kapot is gegaan dat weet ik echt niet. het zag er behoorlijk beschadigd uit.

morgen ga ik een andere stekker monteren. het is een hele leerzame quetie voor mij geweest. bedankt allemaal voor het meedenken. :!: :!: :!: [/b]

Speeder

Re: RE: startproblemen na schoonmaken.. 33

di sep 26, 2006 00:20

PROBLEEM HOPELIJK VERHOLPEN! :lol:

en ik schaam me bijna om te zeggen wat het nou daadwerkelijk was.

omdat bij mij de tempratuurmeter in het spruitstuk bij mij rechts zit en een 2 poligestekker aansluiting heeft, heb ik niet verder gekeken dat mn neus lang is/was. ik heb de verkeerde gedemonteerd en doorgemeten. :oops:

de koudestartsensor (met blauwe stekker) heb ik inmiddels gevonden na het een en ander los te maken. ik kwam hem tegen toen ik de kabels ging volgen vanuit de computer. de stekker was kapot en zat niet op de sensor aangesloten, hoe deze kapot is gegaan dat weet ik echt niet. het zag er behoorlijk beschadigd uit.

morgen ga ik een andere stekker monteren. het is een hele leerzame quetie voor mij geweest. bedankt allemaal voor het meedenken. :!: :!: :!: [/b]
Ik hoop dat dit de boosdoener is geweest en je nu van je probleem af bent ;)

funkyflex

di sep 26, 2006 08:54

:lol: vanmorgen de kapote stekker even erop gezet..... :lol: en hij doet/deed het meteen :!:
ik denk/ weet zeker dat dit de boosdoener was. en omdat alles goed schoon is loopt de motor als een zonnetje.

ik ga de stekker nog wel vervangen zodat me dit niet weer overkomt.

zonder de zender gaat de computer in een beveiligingstand waarbij de sproeiers langer open staan zodat de motor wel loopt. het verbruik is ongeveer het dubbele,..

gr danny

Terug naar “Algemene Technische vragen”