Zoja: hoe lang gaat dat goed? Over een kleine 4000 km moet er so wie so een nieuwe db-riem op en ik heb begrepen dat de oliepomp dan ook goed te bereiken is...?
Oja: ik heb een 155 TS 16V, 176000 km, bj 1996.
Edith: voor olie, lees water

Hele goeie.... Weet niet dus, zal proberen er morgenochtend aan te denken (maar ik verwacht geen verschilkapotte koolborstels kunnen ook flink piepen. Is het geluid hetzelfde met de lampen aan of uit?
Groet
Steven
Ik ook niet, maar ik weet/denk ergens misschien gelezen te hebben dat bij deze motor de oliepomp ook "meegepakt" wordt bij een db-riem-wissel omdat je er dan zo lekker bij schijnt te kunnen.geen idee, maar een piepende oliepomp??? komt dat voor??? kan dat??? nooit van gehoord.
klinkt ineens heel logisch.Edith: oliepomp moet zijn waterpomp...![]()
Kan/zal ik proberen (je kunt er alleen niet bij, de enige die een beetje bereikbaar is, is de airco (die zit vóór op het motorblok), voor de anderen moet je eigenlijk een brug hebben, en/of héle dunne armpjes...Dibro. spuit eerst eens WD 40 per poelie ( dus niet allemaal te gelijk) bij een draaiende motor . Als er ergens een lager ophoud met piepen weet je meteen welke het is
Dat inspuiten werkt maar 1 dagje of zo. Vervangen is de enige juiste weg idd.Zooo, ben vanavond naar "de garage" geweest: advies was om de multiriem eens in te spuiten met teflon spray oid, want die riem zit er al minimaal 3 jaar op (& wordt blijkbaar automatisch gespannen) en is wat stug geworden, verder nog wel solide. Over 4000 km (ongeveer 2,5 maand) wordt -ie dan vervangen (tegenlijk met de db-riem).
Komt goed, half decemberDat inspuiten werkt maar 1 dagje of zo. Vervangen is de enige juiste weg idd.