roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Bodem Bertone: welke delen lak of "unterbodenschutz&qu

vr sep 22, 2006 17:59

Hoi,

Nu het eind van het laswerk van de Bertone in zicht komt, moet ik me alvast gaan orienteren op de volgende stappen.
Ik ga de bodem (onderzijde voor alle duidelijkheid) binnenkort weer even helemaal kaal maken (nu allerlei delen in epoxy-primer, menie, zinkprimer, kaal etc....) en compleet in de epoxuprimer zetten, maar dan.........
vraag 1
optie 1:Alles in de gewoon in de zwarte "unterbodenschutz" en klaar

optie 2: alleen bepaalde delen (welke???????) in de overspuitbare "u-schutz" en dan alles overspuiten in de kleur van auto.

Waarom zou ik alle moeite doen voor optie 2, behalve dan dat het origineel zo was? Ik bedoel de auto wordt verre van origineel: 2 liter op papier, 2 liter techniek, 1750 grill, 1300 interieur. Dit alles dus naar de smaak van mijn zus.

vraag 2

Als ik voor optie 1 ga (en alvast voor de 1750 GTV :wink: ), welke delen hebben dan de extra beschermlaag? ik denk vloerplaten en wielkasten :?:

vraag 3
wanneer breng je de nadenkit aan? op blanke staal en dan epoxy, of eerst epoxy en dan de kit?

Alle hulp welkom :wink:

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Bodem Bertone: welke delen lak of "unterbodenschut

vr sep 22, 2006 18:11

Hoi Roel,

Bij mijn bertone (alleen zomer gebruik) heb ik het volgende gedaan. Body was helemaal kaal ook alle kit weg, (gepyroliseerd en vervolgens nagestraald) vervolgens in de epoxy gespoten, vervolgens gekit waar nodig (polyurethaan kit) vervolgens strak gemaakt en gespoten behalve bodem en wielbakken. Als laatste bodem en wielbakken over de epoxy en kit heen behandels met RX 5 en daaroverheen RX10 (zwart) Eerst op een onschuldige plek kijken of caprotec RX spul en de lak elkaar verdragen.
Zou in ieder geval eerst de hele boel in een goede epoxy primer zetten.
En vergeet de niet alle drain openingen goed open te maken en zonodig er bij te maken. En voor het spuiten gaten boren tbv behandelen holle ruimten. Persoonlijk vind ik optimale behandeling van de holle ruimten nog belangrijker dan de wielbakken en de bodem.

Gr,
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”