DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: tussenasrubber 75 vervangen (tips?)

za aug 05, 2006 08:34

@tommie: ik ff gekeken bij wat spullen die ik hier heb slingeren en ben er 99% dat de bouten van de voorste hardy schijf ten door het vliegwiel heen zijn gestoken. Als je ze wilt v/v moet het vliegwiel eraf. Ik weet niet hoe erg ze zijn beschadigd maar mischien eerst maar eens zo proberen?

@al:l ik kreeg die hardy schijf echt niet over de centreerbus. Heb de bus eraf getrokken. Ook lekker makkelijk schoonmaken. Maar de volgende keer zal ik het nog eens proberen

Mzzl,
DJ

tommie
Guru
Guru

ma aug 07, 2006 21:48

is het vliegwiel eraf halen veel werk dan? als je eenmaal zover bent (ik haal het staartstuk er ook af) is het dan veel werk? op dit moment lijkt het me wel verstandig om deze ook te vervangen!

het grootste probleem op dit moment is alleen de tijd/ruimte.. eind deze maand apk en ik kan bijna geen vrij krijgen op mn werk en moet eerst van doetinchem naar enschede omdat de auto daar staat en ik kan wel op een brug, maar waarschijnlijk alleen op zaterdag omdat het gewoon bij de volvo dealer is en het daar ook ontzettend druk is momenteel. :(

maar goed, komt wel in orde!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 07, 2006 21:56

Dat vliegwiel erafhalen is in zoverre werk dat het waarschijnlijk zeer, zeer vast zit. Lees: luchtgereedschap en slagdoppen gebruiken (ik had even geen slagdop, en brak gelijk een fijne Facom dop in 3 stukjes). Het zijn volgens mij trouwens inderdaad bouten die door het vliegwiel heen naar het staartstukrubber gaan. Succes, en leer vantevoren een flinke voorraad vloeken uit je hoofd, dan hoef je niet steeds de zelfde te gebruiken bij deze klus!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

tommie
Guru
Guru

ma aug 14, 2006 19:01

gereedschap is voorhanden gelukkig :D (volvo garage) dus dan ga ik er gewoon voor, heb zaterdag het vliegwiel van een 2.0 TS uit een 75 bekeken en daar staken ze er ook doorheen.

tommie
Guru
Guru

za sep 09, 2006 20:14

en ze zaten er 'los' in, met een beetje overtuiging gingen ze er heel makkelijk uit!

klus is nu eindelijk geklaard! aankomende week apk zien te krijgen :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”