Gebruikersavatar
tutti orginale
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: zo jan 30, 2005 11:12
Locatie: Roermond

levende versn.pook ??? (33)

do sep 07, 2006 14:27

Hallo

Ik ben vanmiddag gaan kijken naar een 33 1.3s type 3 ,bij het overschakelen en
vervolgens gas geven ging de versn.pook een centimeter of 2 naar beneden :!:
iemand enig idee wat dit kan zijn?(ook hoorde ik een bokkerig geluid)

bvd

alfaromeo155

RE: levende versn.pook ??? (33)

do sep 07, 2006 15:07

waarschijnlijk een motorsteun

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: levende versn.pook ??? (33)

do sep 07, 2006 17:04

2cm maar, dat valt reuze mee, had het bij mij denk wel 4 a 5 cm, maar daar was dan ook het staartrubber compleet uitgesleten........

maar vervang gewoon staartrubber want die is meestal dan versleten, daarna pas naar de motorsteun kijken (die is veel duurder en is het meestal niet)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: levende versn.pook ??? (33)

vr sep 08, 2006 08:51

Het kan ook zijn dat motor en bak gewoon te hoog hangen op de centrale steun. Dan rust hij nauwelijks op het staartstuk en in combinatie met het uitgelubberde rubber in het staartstuk krijg je dat zakken van de pook.

Mijn type 2 blue had precies hetzelfde, maar na het vervangen van het blok (met dezelfde bak en staartstuk) is het compleet verdwenen.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: levende versn.pook ??? (33)

vr sep 08, 2006 09:49

ja klopt huib, je kan je hele motorblok en bak ongeveer 3 cm in hoogte laten verschillen. En als je hem te hoog hangt, hangt ie inderdaad los in de staart......

owja, te laag hangen is ook niet alles, raakte gelijk overal de grond........
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Rees-Cees

RE: levende versn.pook ??? (33)

vr sep 08, 2006 10:00

Het staartstuk is helemaal niet van belang voor het schakelen. De centrale motorsteun waaraan alles ophangt kan versleten zijn en dan kan je motor en bak in zijn geheel gaan kantelen bij het schakelen. Het rubber in het staartstuk van de bak kan altijd "los" bewegen en idd als de centrale steun te hoog of te laag zit dan loopt het stangetje wat er tussen zit pas tegen het rubber aan, niet goed dus want de bak moet daar kunnen bewegen.

Vaag schakelen en kantelen kan veroorzaakt worden door:
1. Versleten motorsteun (zie Huib) in combinatie met versleten reactiearm rubber
2. De rubbers die tussen bak en staartstuk zitten kunnen gaan lubberen.
3. Pook rubbers en afstelling.

Terug naar “Algemene Technische vragen”