jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Tankvlotter Bertone

zo sep 03, 2006 16:55

Was ik lekker aan het tuffen en van tuffen ging het opeens snaar sputter de sputter tot helemaal niks meer.............bezine op. Knap lullig als je precies midden in her centrum van leiden staat!!

Maar de meter gaf aan dat er nog eigenlijk genoeg inzat. Meter klopt dus niet, of er wordt niet goed gemeten.

Dus eerst maar de vlotter gaan bekijken.

Nu weet ik dat er een een GTV 2000 een grotere tank zit dan in bv een Gt Junior. Er is bij mij blijkbaar in de loop van de jaren het kleinere type ingekomen. Ik had nog een tank liggen van een GT Junior. Daar de vlotter uitgehaald en vergeleken met die in mijn tank van de GTV 2000 zit. Daar zat dus duidelijk verschil in. De vlotter die erin zit komt veel lager dan die van de GT junior. Gezien er een GT juniot tank in zit neem ik aan dat de vlotter ook van een GT junior moet zijn.

Mijn vraag is of een grotere tank een vlotter heeft die lager in de tank komt dan een kleiner type. Lijkt me wel, aangezien de bovenkant van de grotere tank hoger ligt.

Of is dat verschil te verklaren in het feit dat er Jager en Veglia vlotters zijn. Ik zou niet weten wat het verschil er tussen is. Ik kon ook geen merkteken op beide vlotters zien. Verschil tussen beide vlotters, naast het hoogte verschil van de vlotter, is dat bij het langere type een kousje zat om de aanzuigpijpje en bij de andere zat daar een plastic filtertje omheen.

Gaarne hoor ik u reacties.

mvg

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

rafael
Member
Member

RE: Tankvlotter Bertone

zo sep 03, 2006 17:06

Plaats een een foto van de votter, dan kunnen we zien of het een veglia of jaeger is. Het merk vlotter moet overeenkomen met het merk dashboard, anders krijg je een verkeerde uitslag.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 03, 2006 17:28

Zal ik doen. Morgenavond bent ik weer in de stalling, neem dan meteen effe wat foto's en zal kijken welk merk teller erin zit.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 04, 2006 12:14

Afbeelding

hier dan de twee vlotters die ik heb. De linker is de vlotter die in de tank zat. De rechter is de vlotter die ik uit een GT Junior tank heb gehaald.

Je ziet duidelijk dat de linkervlotter lager in de tank zal komen dan de rechter.

Wie weet welk merk vlotters hier te zien zijn en of de linker uit een GTV 2000 tank komt? Ik heb overigens Jaeger tellers in mijn auto zitten.

Alvast bedankt
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 04, 2006 20:35

iemand?

Hulp zou handig zijn, aangezien de uuto moet klaar zijn voor een rit..........
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

rafael
Member
Member

ma sep 04, 2006 20:53

Hallo Jaben,

De linker lijkt sterk op een veglia vlotter; de rechter is erg donker en is niet goed te zien op de foto.

Je zou het ook kunnen testen door de vlotter uit de tank te halen, en te zien wat de meter aangeeft als het drijflichaam helemaal beneden staat, en als het helemaal boven staat. Niet vergeten om een draadje te gebruiken om de vlotter te aarden. Als de uitslag op het dashboard klopt, dan hebben ze beiden hetzelfde merk.

In mijn bertone zat een jaeger dashboard en een veglia vlotter. Gevolg was: drijflichaam omhoog resulteerde in de aanduiding tank is leeg, en drijflichaam omlaag in aanduiding half vol. Vervolgens een jeager vlotter gemonteerd en het probleem was verholpen.

Als ik me nog goed kan herinneren heeft een veglia vlotter een soort vierkant klepje op de zijkant, en zitten beide contacten aan de bovenkant (de zijde die naar de bovenkant van de tank wijst). Bij een Jaeger zit een van de contacten aan de onderzijde en de andere aan de bovenzijde.

Laat maar weten of je verder komt.

jaben
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 04, 2006 21:30

Beide vlotters zijn eigenlijk wat techniek betreft identiek. En er zit inderdaad een soort klepje op de zijkant.

Het is wel opvallend dat met deze vlotter (linker dus) er wel werd aangegeven of de tank vol of leeg was (wat dan ook echt het geval was) maar dat de meter niet helemaal naar nul ging.

Ik zal de boel eens gaan aansluiten en kijken wat het nu doet met de andere vlotter.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 06, 2006 19:06

Probleem is opgelost.

Ik heb dus de rechter (op de foto) vlotter ingebouwd. Werkt perfect. Zelfs het reservelampje ging branden. Nog niet zien branden.

Ik heb er dus jaeger-tellers inzitten. Ik heb dus geen idee van welk type de vlottesr zijn, maar maakt me niet zoveel uit. Het werkt>
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

do sep 07, 2006 08:45

In navolging van jou ‘vlotter problematiek’ nog een vraagje van mijnkant. Ik heb het volgende probleem/ situatie met mijn benzine aanduiding (Nuova Jeaager teller en tankvlotter gelijk aan jou 1300 junior).
De benzine meter gaf géén aanduiding en het reserve lampje gaf ook géén blijk van leven. Na de massa aansluiting op de tankaansluiting doorverbonden te hebben met een andere massa aansluiting, slaat de meter volledig uit naar volle tank indicatie, echter tank is zeer zeker niet vol. Reserve lampje doet het wel trouwens als men handmatig de vlotter beweegt.
Wie weet wat het probleem kan zijn of waar ik de oplossing moet zoeken?
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

jaben
Advanced Member
Advanced Member

do sep 07, 2006 10:10

Tja, ik moet je zeggen dat ik ongeveer ieder onderdeel van de Bertone nu wel ken, maar de electra blijft voor mij een vaag gebied.

Ik bekijk het altijd van de andere kant. Wat heb je veranderd: de massa. En nu heb je een probleem. Ik zou dus eerst de massa op nog een andere manier proberen te bevestigen en dan kijken wat er gebeurd.

Ik kan je helaas niet verder helpen. Maar er zijn hier genoeg lieden die dat vast wel zullen weten.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member

do sep 07, 2006 10:12

En dan weer een andere vraag van mijn kant. De benzinemeter fluctueerd nogal veel. Een bekend verschijnsel.

Is het mogelijk om een soort demper in het electrische cirquit te zetten, zodat je die fluctuatisch niet meer hebt?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”