Weet niet of deze al eerder op het forum gepasseerd is, maar zeer interessant voor de techneuten. Graag uw mening? Zin of onzin.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Erg kortzichtig. Hoe kan je de veerkracht van de zuigerveer zo 1 op 1 vergelijken met de verbrandingsdruk? Deze twee werken in verschillende richtingen, haaks op elkaar. Daarnaast, de enige zuigerveer die bedoelt is om de olie onderin te houden is de olieschraapveer, niet de werkelijke zuigerveren.Nowadays, the piston ring seal is really what the break in process is all about. Contrary to popular belief, piston rings don't seal the combustion pressure by spring tension. Ring tension is necessary only to "scrape" the oil to prevent it from entering the combustion chamber.
If you think about it, the ring exerts maybe 5-10 lbs of spring tension against the cylinder wall ...
How can such a small amount of spring tension seal against thousands of
PSI (Pounds Per Square Inch) of combustion pressure ??
Of course it can't.
Heb je mij horen zeggen van niet? Volgens mij zei ik dat ze niet 1 op 1 te vergelijken zijn?Trouwens de gasdruk zorgt wel voor aanlegdruk van de zuigerveer tegen de wand hoor!