di aug 15, 2006 22:58
Europeese GTV6-en hebben een vacuumvervroeger die stationair nog niet vervroegd. In de VS is de eerste paar jaar een ander systeem geleverd, ik geloof met een vacuumvertrager die stationair wel werkt. Mocht je twijfelen dan kan je aan de poelie zijn welk systeem je hebt.
Paar tips:
-Als je het vacuumslangetje er bij het gasklephuis aftrekt, dek je dan wel de opening naar het gasklephuis af. Anders zuigt ie hier valse lucht aan en gaat je blok inderdaad anders lopen.
-Verder kan je kijken of je gasklep wel ver genoeg dicht gaat. Wellicht heeft iemand hier met het schroefje het stationair toerental geregeld ipv met het correcte rubbertje.
-Om te testen of je vacuumvervroeger werkt zonder strobo kan je zelf aan het slangetje zuigen. Motor uit en je hoort hem bewegen en als je de verdelerkap eraf haalt zie je dit ook. Met draaiende motor merk je dat ie anders gaat lopen.
Tot slot: weg met die GL's. Is verouderde teckniek en slechte kwaliteit. Draai er maar een setje NGK's in!