gtv6power

ontsteking gtv6

di aug 15, 2006 12:45

Hellow

Wordt de ontsteking bij een gtv6 stationair al vervroegd of niet? En hoe zit het met het vacuumslangetje naar de gasklep? Wanneer ik dit eraf trek hoor ik verandering, dit mag toch niedt dacht ik.

En welke bougies zijn het meest aangewezen voor de gtv6? Ik heb er nu 2HL golden lodge inzitten maar naart schijnt kunnen ook de 25HL golden lodge. Welke zijn de beste?

alvast merci

gtv6power

RE: ontsteking gtv6

di aug 15, 2006 14:31

even foutje rechtzetten. Niedt==> Niet

RG

di aug 15, 2006 22:58

Europeese GTV6-en hebben een vacuumvervroeger die stationair nog niet vervroegd. In de VS is de eerste paar jaar een ander systeem geleverd, ik geloof met een vacuumvertrager die stationair wel werkt. Mocht je twijfelen dan kan je aan de poelie zijn welk systeem je hebt.

Paar tips:
-Als je het vacuumslangetje er bij het gasklephuis aftrekt, dek je dan wel de opening naar het gasklephuis af. Anders zuigt ie hier valse lucht aan en gaat je blok inderdaad anders lopen.
-Verder kan je kijken of je gasklep wel ver genoeg dicht gaat. Wellicht heeft iemand hier met het schroefje het stationair toerental geregeld ipv met het correcte rubbertje.
-Om te testen of je vacuumvervroeger werkt zonder strobo kan je zelf aan het slangetje zuigen. Motor uit en je hoort hem bewegen en als je de verdelerkap eraf haalt zie je dit ook. Met draaiende motor merk je dat ie anders gaat lopen.

Tot slot: weg met die GL's. Is verouderde teckniek en slechte kwaliteit. Draai er maar een setje NGK's in!

gtv6power

wo aug 16, 2006 20:35

Wanneer ik het vacuumslangetje aan de verdeler eraf trek tijdens stationair draaien veranderd het toerental?
Dus wel vervroeging?

RG

do aug 17, 2006 00:20

Indien je er tevens voor hebt gezorgd dat ie geen lucht aanzuigt richting het gasklephuis dan lijkt het er inderdaad op dat je stationair al vervroeging hebt. Zorgen dat ie geen valse lucht gaat aanzuigen als je het slangetje lostrekt is echter wel een strikte voorwaarde!!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”