Ik zal mij allereerst even voorstellen, aangezien dit mijn eerste topic is op dit forum:
Mijn naam is Marcel van Banning, en ik woon in het mooie Zuid-limburgse. Ik ben al van bij de bevruchting besmet met het Alfa-virus, en bezit op dit moment een leuke 156 voor alle dag. Ik heb mijn Pa sinds 3 jaar zover dat ie een Spider 4 heeft aangeschaft, die wij sindsdien gezamelijk regelmatig "uitlaten".
In de winter mag ze fijn in de garage blijven (behalve op die heerlijke zonnige januari dag).
Na 15 jaar is helaas het eerste roestplekje op de Spider uit 1991 ontdekt. Ca. 1 cm achter de koplamp, bovenop het spatscherm.
Het zichtbaar als gebrobbelde lak over 0,5cm breed en iets van 4 cm lang: lijkt mij duidelijk roestvorming.
Aangezien roest niet vanzelf verdwijnt, en zelfs alleen maar erger wordt, wil ik dit meteen aanpakken.
Aan de zeer begaafde plaatwerkers, en roest duivel bezweerders hier op het forum daarom de volgende vragen:
1) Hoe het beste op te schuren ? (hand, vlakschuurder, exenter, staal borstel, nat ??)
2) Welk middeltje is aan te bevelen om de roest "in het metaal" om te zetten (roest stop) ?
2) Wat voor grondverf ?
3) Welke spuitverf is aan te bevelen voor Alfa Rood (graag in een spuitbus).(sorry, kleur nummer heb ik niet bij de hand)
De rubber ring die rond om de koplamp zit, is uit gelubberd en verweerd. Zou dat de oorzaak zijn ? Hij wordt zowieso vervangen.
Ik zal anders proberen nog een foto van de plek des onheils te maken.