@Jan en Frank: Dat van een kantelende motor had ik ook al gedacht, maar dan niet zozeer dat ie vanwege de bowdenkabel strak trekken eruit schiet, maar meer omdat het "contragewicht" achterop de bedieningshevel tegen het binnenscherm aan zou kunnen drukken. Echter, het lijkt erop dat de motor als een huis vastzit, ook kijkend/voelend in de motorruimte en iemand anders met draaiende motor en voet op de rem de koppeling laten opkomen, laat de motor nauwelijks bewegen.
Wat me nu wél opvalt is dat je de pook tijdens het rijden in bijv. de 3e, bij het gasgeven iets naar je toe ziet(en voelt) komen, en bij het gas loslaten weer iets voorwaarts ziet/voelt gaan. Maar volgens mij was dit altijd al zo, en had ik dat ook bij mijn 164 die ik hiervoor had.

Wat ik ga doen is in elk geval even het bakpeil controleren, én de kabel weer in zijn uitgangspositie zetten.
Verder heb ik écht het idee dat het eerder genoemde contragewicht tegen het binnenscherm (danwel de gasslangen die daar niet zolang geleden langsgetrokken zijn) aankomt, kan ik de positie van dat contragewicht cq van de bedieningshevel ook verdraaien? (dat hij dus minder naar buiten komt)