Constantijn

RE: 156 schiet uit zijn 5

di aug 08, 2006 07:19

@ Remco: Ik heb de betreffende moer met een luchtsleutel aangedraaid, vaster gaat echt niet.

@Jan en Frank: Dat van een kantelende motor had ik ook al gedacht, maar dan niet zozeer dat ie vanwege de bowdenkabel strak trekken eruit schiet, maar meer omdat het "contragewicht" achterop de bedieningshevel tegen het binnenscherm aan zou kunnen drukken. Echter, het lijkt erop dat de motor als een huis vastzit, ook kijkend/voelend in de motorruimte en iemand anders met draaiende motor en voet op de rem de koppeling laten opkomen, laat de motor nauwelijks bewegen.
Wat me nu wél opvalt is dat je de pook tijdens het rijden in bijv. de 3e, bij het gasgeven iets naar je toe ziet(en voelt) komen, en bij het gas loslaten weer iets voorwaarts ziet/voelt gaan. Maar volgens mij was dit altijd al zo, en had ik dat ook bij mijn 164 die ik hiervoor had. :?:
Wat ik ga doen is in elk geval even het bakpeil controleren, én de kabel weer in zijn uitgangspositie zetten.
Verder heb ik écht het idee dat het eerder genoemde contragewicht tegen het binnenscherm (danwel de gasslangen die daar niet zolang geleden langsgetrokken zijn) aankomt, kan ik de positie van dat contragewicht cq van de bedieningshevel ook verdraaien? (dat hij dus minder naar buiten komt) :?: :?:

jan

di aug 08, 2006 07:58

Ik denk van niet. In zover ik mij herinner is het een vast gegeven, maar check het effe.
Als de gasleidingen tegen het contragewicht komen, is het dan niet makkelijker van deze met een strak weg te trekken?

Vind het toch een vreemd verhaal, het feit dat die kogeltjes hun werk doen moet het een factor van buitenaf zijn.

De feed-back die de pook geeft als je hem in 3 en 5 zet, is dat een beetje hetzelfde?

Constantijn

di aug 08, 2006 13:19

Heb zojuist het bakpeil gecontroleerd, er moest 1,6 liter bij. (best veel voor een bakinhoud van 2 liter...)
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost, de gasslangen heb ik ook al strak tegen het binnenscherm gezet, heeft dus niets geholpen.
Ook de bedieningskabel heb ik weer in de uitgangspositie gezet.
De bak schakelt verder prima, de 3 en de 5 voelen ongeveer hetzelfde aan, klikt lekker in de versnellingen.
Wie o wie geeft de oplossing, en is er ook iemand met een detailtekening van het bedieningsmechanisme?

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di aug 08, 2006 22:55

Vroeger, ooit heel lang geleden zo ongeveer 1980 tot nu met een GTV6 bijvoorbeeld was het een synchromes ring
geweest die aan vervanging toewas!
-164 Aut. 3.0 12v

Terug naar “Algemene Technische vragen”