Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Carburateur vraag

di aug 01, 2006 22:49

@ alfettaQO: mijn systeem is geplaatst door LTC racing te Maastricht

@ Algra: Alfettaowner is hier in geen kilometers te bespeuren...blijf nou toch van die wijn als je er niet tegen kan :mrgreen:

:wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo aug 02, 2006 06:51

:oops: Ehhh Qo dus..

(Blauwe he????).. :o :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 02, 2006 11:42

hallo

om de lekkage tussen je rubbers te testen kan je het beste een bus remmenreiniger pakken de motor late draaien en op je rubbers spuiten dit spul is vrij vlugtig en als je rubbers niet goed afsluiten zal het toerental ff omhoog schieten.

wel ff zorgen dat het niet door je filter word aan gezogen anders weet je nog niks

maar zo kan je dat in ieder geval uitsluiten.....
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

AlfettaQO
Member
Member

wo aug 02, 2006 21:56

De remmenreinigertest geeft geen wijziging in het toerental, evenals het schudden aan de carbs. Ik veronderstel de rubbers als o.k.

Hier een foto met aangepaste steun. Het idee van @lfa@lgra ga ik zeker nog proberen.

Afbeelding

En een niet zo interessante foto van de meter met teruggedraaide gasklepaanslagschroef :wink:

Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 03, 2006 10:16

De gaskleppen stonden dus niet synchroon.. :wink:

Je die aanslagschroef moet echt teruggedraaid worden vor het afstellen anders zit ie de meting behoorlijk te verzieken.

Loopt ie nu goed.??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: Carburateur vraag

do aug 03, 2006 22:52

De gaskleppen stonden dus niet synchroon.. :wink:

Je die aanslagschroef moet echt teruggedraaid worden vor het afstellen anders zit ie de meting behoorlijk te verzieken.

Loopt ie nu goed.??
Ho, wacht effe, zo snel ben ik niet. Als ik nog meer tijd in de garage doorbreng krijg ik het aan de stok met Zij-die-altijd-gehoorzaamd-moet-worden :wink:.

Zojuist wel nog de aanslagschroef voorzichtig echt helemaal teruggedraaid. De meter gaf voor de eerste carb 0 aan, en voor de tweede stond hij bijna bovenaan. Langzaam de schroef weer uitgedraaid. Helemaal gelijk krijg ik ze niet. In een bepaalde stand geeft kolom 1 (meest rechts) een iets lagere waarde als 2 & 3, waarbij 4 weer iets hoger is. Verdraai je de schroef nog een beetje dan is 1 gelijk aan 3 en 2 aan 4. Ook hier zijn de onderlinge verschillen erg beperkt. Ik moet eerst eens een stukje rijden om te kijken wat de carbs doen. Met stilstaan en na gas geven loopt het toerental vlot terug, waarbij het zakken van +/- 1200 naar 900 dan weer iets langer duurt. Ik weet niet of dit zo hoort?? Wellicht een aanwijzing dat het nog niet helemaal 100% is. Het mengsel moet ik overigens nog aanpassen (Allessandro--methode: 4 of 4 1/2 volle slagen :wink:).

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 04, 2006 00:43

(Allessandro--methode: 4 of 4 1/2 volle slagen :wink:).
Is niet mijn methode hoor, maar gewoon de standaard (basis) afstelling. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 04, 2006 10:13

EERST: Gaskleppen gelijk zetten met teruggedraaide aanslag schroef. Gebruik desnoods eentwee identieke tieraps als je het het voorelkaar kriujgt en schuif deze voorzichtig oner de gaskleppen van cil 2 en 3 door. Als je de zaak precies gelijk hebt saan kun je de beide tiraps met dezelfde weerstand naar je toe trekken.

Dan: Alle stationairsproeiers gelijk zetten 4 a 4.5 hele slag, (basis) en daarna pas met je kwikkolom aan de gang.
De kwikkolom ( Heel mooi ding trouwens) moet je niet gebruiken om je gaskleppen synchroon te zetten, maar voor het afstellen van je stationsproeiers.

(Je kunt er natuurlijk wel op aflezen of je gaskleppen niet synchroon staan, maar je gaat afstelfouten maken als je met reeds verschillend ingeregelde stationairsproeiers alsnog de gaskleppen wilt gaan synchroniseren) Snap je het nog?? :wink:

Ik merk op dat er erg veel gevoel bij het afstellen komt kijken. Ik weet in theorie vrij aardig hoe het werkt, maar in de praktijk roep ik ook nog wel een de hulp van een "Ouwe rot" in.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 04, 2006 22:14

(Je kunt er natuurlijk wel op aflezen of je gaskleppen niet synchroon staan, maar je gaat afstelfouten maken als je met reeds verschillend ingeregelde stationairsproeiers alsnog de gaskleppen wilt gaan synchroniseren) Snap je het nog?? :wink:
Ben ik het niet mee eens, want de afstelling van je stat. mengsel heeft toch geen invloed op het vacuüm??!! :roll:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 04, 2006 22:33

Ben ik het niet mee eens, want de afstelling van je stat. mengsel heeft toch geen invloed op het vacuüm??!! :roll:
Ohw nee?? Wat doe jij dan met je vacuummetertjes??? :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 05, 2006 00:09

Ohw nee?? Wat doe jij dan met je vacuummetertjes??? :wink:
Gaskleppen synchroon stellen. :o
stat. mensel stellen doe je niet met lwikkolommen of vac.meters, maar met Co-meter (ahum) of op gevoel/ervaring/bougiekleur/andere truukjes/geheim van de smit, enz.

Of ben ik nou gek????????????? :? (ben ik toch wel :lol: )

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 05, 2006 14:20

Jij bent gek...en ik ook. :lol:

Natuurlijk met een co meter, maar met vacuummeters kun je alle vier carbjes presies gelijk zetten en met een co meter kijk je alleen maar wat ze gezamenlijk aan co ophoesten. :wink:

De echte fetisjisten gebruiken een lambda sonde en meten daarbij in elke uitlaatpoort afzonderlijk . ( Heb je een spruitsuk voor nodig met in elk kanaal een schroefplug.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”