DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

sierstrips dorpel berlina

di aug 01, 2006 09:08

Hoi,

Boven de dorpel van een berlina zit een sierstrip. Klikbevestiging op kunstof doppen. We zijn nu een berlina aan het kaal halen (helemaal kaal, dus niet half) en eigenlijk moeten kunstofdoppen waar je strips op klikt ook weg. Dat gaat natuurlijk niet lukken zonder dat de helft sneuveld (of meer) En hoe krijg je dan die strips weer netjes gemonteerd na het spuiten?
Er zit vast wel iemand hier die dat "wiel" al heeft uitgevonden. Brand maar los.........

Mzzl,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: sierstrips dorpel berlina

do aug 03, 2006 07:33

Kom op, d'r zijn toch wel berlina rijders op het forum die dit al eens bij de hand gehad hebben?
Die dingen laten zitten vind ik geen optie bij een volledig opnieuw te spuiten auto.

Mzzl,
DJ

ALFAST
Member
Member

do aug 03, 2006 11:28

Weg met die doppen. Gaten dichtmaken en na spuitwerk de strippen erop plakken met kit :o
Zonde om gaten in een gerestaureerde Alfa te maken. :oops:
Afbeelding

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do aug 03, 2006 11:40

Probleem is al eerder aan de orde geweest. Doppen zijn niet meer te krijgen, dus toch probren die doppen te sparen............maar hoe? Hopelijk weet iemand het antwoord.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do aug 03, 2006 13:02

Met goede kit plak je inderdaad alles vast. Is alleen verdomd lastig om hem netjes recht op de goede plaats te monteren EN daar te houden zolang de kit nog niet hard is. Daar nog tips voor? Heb geen zin die strip tijdelijk met ducttape/racetape/containertape vast te plakken op de mooie verse lak......................

Thx,
DJ

ALFAST
Member
Member

do aug 03, 2006 15:23

Gewoon met schildertape. Kun je zonder probleem weer verwijderen.
Als je lak daar niet tegen kan spoelt het er bij de eerste de beste regenbui of wasbeurt ook af.
Zo slecht zal je auto toch niet gespoten worden?
Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr aug 04, 2006 08:34

Ik mag hopen dat tie tzt zo goed gespoten word dat schilderstape zonder problemen losgetrokken kann worden. Anders word het tijd voor een goed gesprek meer heer spuiter. Ik had alleen niet verwacht dat schilderstape sterk genoeg zou zijn.

Thx,
DJ

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za aug 05, 2006 09:48

Ik heb ze inmiddels ook niet meer op de berlina zitten. Volgens mij moet je met een doorslag een pennetje in het midden van het dopje naar binnen tikken en kan je het doppie er dan voorzichtig uitwippen met een schroevendraaier. Dacht ik tenminste.................. #-o. Niet te ver naar binnen tikken anders is het lastig om die pennetjes weer uit de dorpel te krijgen.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Terug naar “Algemene Technische vragen”