Hallo,
Ik hoor altijd van dieselrijders dat de luchtmassameters van Bosch bij hen vrij snel kapot gaan.
Is dat ook het geval als je een benzinemotor hebt?? Ik rijd een 156 2.0TS
Ik denk namelijk dat mijn luchtmassameter zijn beste tijd gehad heeft, maar vraag me af hoe ik daar zelf achter kan komen.
De klachten zijn dat m'n auto niet zo heel fel meer doortrekt en dat ie bij constante snelheden soms een beetje bokkig loopt. En soms ook wat hapert als de motor koud is. De topsnelheid ligt ook wat lager dan voorheen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een jaar geleden een kat-vervanger heb gemonteerd, maar ik weet niet in hoeverre dit hiermee te maken heeft..... (ik ga in ieder geval wel weer de kat er terug op monteren om te kijken of ie dan weer snel is)
Bij diesels kun je de LMM loskoppelen en testen of ie dan beter loopt.
Dus heb ik dat ook geprobeerd met mijn LMM en toen een keer proefgereden. Bij het wegrijden had ie toen de neiging om af te slaan , maar onder het rijden leek het idd dat ie sneller boven in z'n toeren zit....Haalde nu met het grootste gemak 100 in z'n 2e versnelling.
Dus dacht ik: Luchtmassameter stuk!!?
Of zou het nog iets anders kunnen zijn??
En dan nog het volgende:
Voor volkswagen TDI"s die ook Bosch LMM's hebben, is het mogelijk om er een Pierburg LMM op te zetten. Die schijnen beter te zijn en langer mee te gaan (en goedkoper). Weet iemand of je die ook voor je ALfa kunt krijgen en waar je ze kunt kopen??