Constantijn

geen geluid uit radio/cd bij 156SW

wo jul 26, 2006 22:34

Om de één of andere reden komt er -nadat mijn auto is voorzien van een gasinstallatie- geen geluid meer uit mijn radio/cd speler.
Het apparaat werkt gewoon, display brandt, alle toetsen werken, echter er komt dus geen geluid meer uit.
Uiteraard heb ik de radio/cd speler ook even omgeruild met die uit mijn Range, maar ook als ik deze in mijn 156 heb, heb ik hetzelfde verschijnsel.
Radio wisselen helpt dus niet.
Toen de bedrading eens doorgemeten naar het rechtervoorportier, de bedrading loopt vanuit de aansluitconnector welke achterop de radio komt, volledig ononderbroken door naar de luidspreker in het rechtervoorportier, bedrading zou dus ook goed moeten zijn.(de andere portierluidsprekers heb ik niet "los" gecontroleerd, ik heb echter wél middels een Ohm meting kunnen constateren dat er een luidspreker aan het einde van de draden zit)
Toen een luidspreker maar eens verruild voor een andere, helaas, ook dit mocht niet helpen.
Uiteindelijk de carkit ook nog maar even losgetrokken, (hij mocht eens een mutesignaal afgeven) helaas, ook het lostrekken van de carkit helpt niet.

Ik snap het niet. :roll: Wát zou er nu nog aan de hand kunnen zijn? Radio is goed, bedrading is goed, luidspreker is goed. Maar.. géén geluid dus.
Alle tips zijn welkom!

patrick156

RE: geen geluid uit radio/cd bij 156SW

za jul 29, 2006 16:45

hoi, als je kabels goed zijn en je radio werkt voor de rest zou ik zo ook nie direct weten, een massa kabel van de boxen misschien???
Kijk eens op www.alfaromeo156club.nl daar zitten wel meerdere die iets kennen van 156
Is altijd het proberen waard hé

Remco S
Guru
Guru

za jul 29, 2006 17:29

heb jij niet zo'n systeem met sub woofer kast linksachterin? want hier zit een versterker in en deze geven nog wel eens problemen

rjfschmitz
Full Member
Full Member

za jul 29, 2006 19:10

Extra massadraad leggen vanaf de accu?
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Terug naar “Algemene Technische vragen”