Gebruikersavatar
heronimus
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di feb 15, 2005 18:36
Locatie: sint nicolaasga
Contacteer: Website

inhouden/schokken 155 1.7TS

di feb 15, 2005 18:46

Ik ben in het bezit van een 155 1.7 twin spark van 1995.

Tijdens het rijden wil de auto weleens inhouden/schokken.
Daarna rijdt hij weer normaal.
Het injectielampje gaat niet branden.

Is er iemand die kan mij vertellen wat dit is?

Heronimus

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

di feb 15, 2005 18:55

Welkom op het forum!

Onder welke omstandigheden doet het zich voor?

Koude/warme motor?
Accelereren/gas los/constant?
Lange rit of niet?
Tijdens nat/droog weer of koud/warm?

Geef zoveel mogelijk info.

Mnookin

RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

wo feb 16, 2005 06:59

Uhmmm mayby hele domme vraag maar wat is het injectielampje?? :)

jantje toot

RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

wo feb 16, 2005 18:31

injectie lampje is het lampje van je injectoren het ziet er eigenlijk uit als een bougie met daaronder een paar druppels (streepjes) net of dat ie beziene spuit..... dat lampje gaat bij mij altijd aan als ik de sleutel in het contact steek het gaat bij mij om een 146 ik weet niet of dat ook zo bij een 155 eruit ziet het lampje hoort uit te gaan als je de moter start

mvg jan

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

wo feb 16, 2005 20:36

Begin met het benzinefilter te vervangen, als deze er lang onderzit kan dit horten veroorzaken.
Koop meteen injectorenreiniger, check de staat van de bougies ook gelijk en rijdt een paar lange afstanden. Mocht dit niet helpen laat het even weten.
(beiden zijn goedkope ingrepen)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
heronimus
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di feb 15, 2005 18:36
Locatie: sint nicolaasga
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

do feb 17, 2005 18:32

Welkom op het forum!

Onder welke omstandigheden doet het zich voor?

Koude/warme motor?
Accelereren/gas los/constant?
Lange rit of niet?
Tijdens nat/droog weer of koud/warm?

Geef zoveel mogelijk info.
hey bedankt voor je reactie.

het probleem doet zich voor als de motor warm is,
tijdens het accelereren en constante snelheid.
gas los niet.
bij een lange rit vaker natuurlijk.
atmosferische omstandigheden maakt niets uit.
bougies (golden lodge 25HLD) zitten er nog maar 15000km in.
ik gebruik regelmatig (10000KM) injectiecleaner.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

vr feb 18, 2005 23:35

Kan het geen probleem zijn met de luchtmassameter?

Gebruikersavatar
heronimus
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di feb 15, 2005 18:36
Locatie: sint nicolaasga
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

za feb 19, 2005 15:39

Kan het geen probleem zijn met de luchtmassameter?
er zit een luchtvolumemeter op.
maar gaan die ook zo vaak stuk als een luchtmassameter?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

za feb 19, 2005 15:53

Kan het geen probleem zijn met de luchtmassameter?
er zit een luchtvolumemeter op.
maar gaan die ook zo vaak stuk als een luchtmassameter?
Is dat anders dan een l. m meter? Of is alleen de naam anders?

Gebruikersavatar
heronimus
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di feb 15, 2005 18:36
Locatie: sint nicolaasga
Contacteer: Website

Re: RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

za feb 19, 2005 20:09

Kan het geen probleem zijn met de luchtmassameter?
er zit een luchtvolumemeter op.
maar gaan die ook zo vaak stuk als een luchtmassameter?
Is dat anders dan een l. m meter? Of is alleen de naam anders?[/quote

nee het zijn verschillende onderdelen.

een luchtvolumemeter heeft een vlinderklep die naarmate de hoeveelheidlucht die er langs stroomt opzij geduwt wordt. en geeft hij zo een bepaalde spanning aan de computer af.

een luchtmassameter zit een soort film die verhit word.
naarmate van hoe de film afgekoeld word geeft dat een singaal door aan de computer.en die zijn vaak stuk.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: inhouden/schokken 155 1.7TS

zo feb 20, 2005 21:50

Bougies nogmaals vervangen + bougie kabels, mijn 155 1.8TS had hetzelfde en met het vervangen van bougies + kabels was het opgelost.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Algemene Technische vragen”