De zwarte (!) stof van het hemeltje hangt los. Ik wil die graag vastplakken aan de hemel. Wie heeft er tips and tricks om dit zo goed/efficient/mooi mogelijk te realiseren? Moet de hemel eruit? Is dat lastig?
Hemel verwijderen is niet zo`n grote klus. Bij een Alfetta ( 75 is hetzelfde volgens mij ) gaat het zo. Zijpanelen waar de handgrepen aan vast zitten losdraaien en verwijderen. Daarna de dakconsole losdraaien. Boutjes zitten onder de afdekkappen. Dan pak je de hemel er zo uit. Maar misschien kun je het proberen zonder demontage met bisontix.
Klaas, ik heb hetzelfde probleem met het zwarte hemeltje van mijn v6 (waarschijnlijk dezelfde als er bij jou in zit). Ik ben dus ook op zoek naar een oplossing. Ik weet dat Quadri75 het geprobeerd heeft met ditzelfde type hemeltje, maar hij vertelde dat het niet te lijmen is (los geweven stof of zoiets) en dat het schuim erachter helemaal vergaan is (waardoor er niets op hecht). Laatst kwam ik op een Zwitsers alfaforum 75 rijders met soortgelijke ervaringen tegen.
Misschien hebben autobekleders nog een goede oplossing?
Dan moet je alles eruit halen. Stof er af en met een nieuwe lap stof de hemel opnieuw bekleden. Het zal lastig worden om dezelfde kleur en stofsoort erbij te vinden. Alfetta`s en 90`s hebben dezelfde problemen.
Kan toch wel hoor!
Gewoon de hele lap stof eraf halen bijvoorkeur -heb ik niet gedaan, slechts gedeeltelijk en nu al spijt- en heel de foamlaag erafwrijven.
Dan lekker terug vast lijmen. Kan er, mits secuur en in één keer goed gelukt, heel strak uitzien. Is alleen iets harder dan voorheen, maar dat zie je natuurlijk niet.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!