Emanuel

drukgroep vervangen

zo jul 16, 2006 07:29

Gister drukgroep vervangen bij alfa dealer van mijn alfa 146 1.6 boxer, heel fijn maar nu voelt het pedaal een beetke soepig aan met het omhoog gaan van het pedaal komt die het eerste stukje heellangzaam op! duurt ook vrijlang voor de koppeling aangrijpt! als ik de auto uit heb en als je dan het pedaal indrukt blijft het pedaal af en toe onderin hangen! moet je een nieuwe drukgroep soms eerst inrijden?
kon het mijn dealer niet meer vragen want die was al gesloten !

mvrgr

Emanuel

Alfa 146 1.6 boxer
Alfa 146 1.4 twin spark G3

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: drukgroep vervangen

zo jul 16, 2006 09:41

Ontluchten.....
Shut up and ride!

Emanuel

zo jul 16, 2006 14:09

Hoe doe je dat?

mvrgr

Emanuel

Remco S
Guru
Guru

zo jul 16, 2006 17:11

Het ontluchten van je hulpkoppelingscilinder moet je eigenlijk met z'n tweeen doen, of met een ontluchtingsapparaat.

De een pompt druk (op het koppelingspedaal) en houd deze na 3 keer op de bodem. De ander draaid op dat moment het ontluchtingsnippeltje van de hulpkoppelingscilinder open, zodat er vloeistof en lucht kan ontsnappen (in dit geval gaat het om de lucht) En je herhaald dit een aantal keer totdat het pedaal weer goed aan voelt. vul hierna wel weer de remvloeistof aan.

Een andere oplossing is morgen ochtend gelijk even langs de garage te rijden om deze het even te laten doen (valt lijkt mij onder de garantie) (lekkere proefrit geweest)

Emanuel

zo jul 16, 2006 19:52

denk dat ik morgen maar naar de garage ga lijkt me toch wel prettig als hun het even doen.

bedankt voor de antwoorden!

emanuel

Terug naar “Algemene Technische vragen”