Speeder

Is dit een vol, of halfsyntheet olie?

vr jul 07, 2006 22:44

Voor de oliekenners onder ons:

Na een half jaar bezig te zijn geweest met mijn 33, wil ik hem dit weekend gaan proberen te starten. Helaas was 1 van de nokkenassen behoorlijk ingelopen. De olie en filter zat er voor revisie pas 600 km op, maarja... Op aanraden van wat forumgenoten heb ik gisteren een bus met Castrol GTX Magnetic 10W40 gekocht. Nu staat er heel groot voorop 'Synthethic engineering'. Dit roept bij mij wat vraagtekens op. Ik wil zelf namelijk voor een half syntheet gaat omdat een vol syntheet vaak te dun is en mijn blok nooit volsyntheet gehad heeft. Problemen voorkomen...

Wie kan mij vertellen of dit nou een vol, of een half syntheet is?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Is dit een vol, of halfsyntheet olie?

vr jul 07, 2006 23:23

Is halfsynteet. De kretologie zegt dat al min of meer, anders werd het echt vermeld als het een volsynteet betrof.
5w40 Magnatec is wel volsynteet. :wink:

Castrol site en product specificaties
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Speeder

Re: RE: Is dit een vol, of halfsyntheet olie?

za jul 08, 2006 15:42

Is halfsynteet. De kretologie zegt dat al min of meer, anders werd het echt vermeld als het een volsynteet betrof.
5w40 Magnatec is wel volsynteet. :wink:

Castrol site en product specificaties
Oke, dan waren mijn vermoedens toch juist. Op de site zijn de productbladen helaas offline, ik had daar natuurlijk al even gespiekt ;) Bedankt voor je advies 8)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Is dit een vol, of halfsyntheet olie?

za jul 08, 2006 20:05

omdat een vol syntheet vaak te dun is
Heeft niks te maken met het "syntheet" zijnde... er zullen ook best 20W50 volsyntheten zijn...

Terug naar “Algemene Technische vragen”