Maniaaaak!!

Opzoek naar een nieuwe deuropener voor een '91 164 TS

wo jun 14, 2006 18:00

Hoi allen,

Nadat ik vrij recent de glitches uit mijn electrische systeem heb kunnen halen en nieuwe clignoteur glazen heb kunnen regelen is het nu tijd om probleem nummer 3 van mijn 'nieuwe' auto op te lossen. Ik hoop dat jullie mij hier wat advies in kunnen geven.

Het probleem is dat de deuropener (de hendel waar je de deur mee opent vanaf buiten) in tweeen gebroken is. Ik vraag mij af wat deze hendel en het plaasten daarvan mij gaat kosten. Als je nu probeert om de pasagiersdeur te openen dan gaat het slot zonder enige weerstand (en zonder enig resultaat) heen en weer. je ziet duidelijk dat de andere helft van de hendel (daar waar de veer zit) niet beweegt.

Ik wil graag weten of ik kan volstaan met alleen het vervangen van de hendel of dat ook mijn slotplaat vervangen moet worden. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat het vervangen van de deurhendel precies behelst en of het eventueel een reparatie is die ik zelf kan uitvoeren. De deurhendel zelf kan ik waarschijnlijk 2e hand op de kop tikken (met een beetje mazzel).

Groeten Chris

dranko
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ

RE: Opzoek naar een nieuwe deuropener voor een '91 164 TS

wo jun 14, 2006 18:33

ik heb dat zelfde ook gehad de hendel vervangen is niet zow heel veel werk meer hoeft er ook niet vervangen worden en dat kun je heel goed zelf doen
Nu: ALFA 156 1.8 16V SW
Had:Fiat Palio
Had:ALFA 164 V6 24 klappert
Had:Fiat Cinquecento 900
Had:ALFA 164 TS '92 met een 2.0 super blok uit 97

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 14, 2006 20:58

De deurklink vervangen is idd niet zoveel werk en heel makkelijk zelf te doen , als je het deurpaneel verwijderd hebt en ff goed kijkt wijst het zich vanzelf , deurklinken zijn ook nog nieuw te krijgen bij www.arparts.nl(eventueel ook al op kleur) , de prijs weet ik niet pcies maar erg duur zijn ze niet.
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

M.Jansen

wo jun 14, 2006 21:15

Dit is een typische Alfa kwaal ( ouderdom ) ook de 155's hebben hier last van.

dranko
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ

wo jun 14, 2006 21:23

ik weet niet wat voor kleur je moet hebben en van welke deur maar anders heb ik er ook nog wel 1 liggen
Nu: ALFA 156 1.8 16V SW
Had:Fiat Palio
Had:ALFA 164 V6 24 klappert
Had:Fiat Cinquecento 900
Had:ALFA 164 TS '92 met een 2.0 super blok uit 97

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo jun 14, 2006 21:31

Reken voor een nieuwe (nooit in kleur) zeker 70 € :!:
Vervangen is heel goed zelf te doen.
Alles bij elkaar 1 uurtje werk....zonder kunst en vliegwerk :wink:

Maniaaaak!!

wo jun 14, 2006 22:28

Euhm,

ik weet niet precies hoe de kleur heet die ik nodig heb, hij neigt het meest naar een blauw. Ik heb vooralsnog niet kunnen ontdekken waar in de achterbak ik de kleurcode terug kan vinden kan het zijn dat de kleurcode 477 is?

Heb een deurklink voor de rechterpasagierdeur nodig (de stoel naast de bestuurder).

Ik heb op hbase, ARparts en op winparts gezocht naar de deurklink die ik nodig heb maar ik heb deze helaas niet kunnen vinden ook heb ik op een site (ben de naam even kwijt) gevraagd of ze zo'n klink voor mij kunnen krijgen. De laatst genoemde site doorzoekt iets van 124 autosloperijen en reserveonderdelen firma's maar ook van deze heren heb ik niets mogen vernemen. Ik ben zeer geinteresseerd in een rechterpasagiersdeurklink (ook al is ie in een andere kleur) ik kan hem via via ergens de goede kleur laten krijgen (of een kleur die erg in de buurt komt).

Kan iemand mij een tip geven waar ik nog zo'n klink op de kop kan tikken?

Mijn alfa heeft deze kleur:

Afbeelding

(met dank aan de italiaanse eigenaar van de auto op dit plaatje)

groeten,

Chris[/img]

Maniaaaak!!

do jun 15, 2006 12:04

En waar heb je toen die deurklink vandaan geregeld, ben ook erg benieuwd naar de prijs ervan....

zoals ik hiervoor al aangaf, ik wil graag zon klink hebben maakt me niet uit in welke kleur hij is, zolang het een exemplaar betreft dat voor de passagiersdeur aan de rechterkant is (de deur die degene die naast de bestuurder zit moet openen om in de auto te komen).

Groet Chris

TZ2

Re: RE: Opzoek naar een nieuwe deuropener voor een '91 164 T

do jun 15, 2006 13:48

En waar heb je toen die deurklink vandaan geregeld, ben ook erg benieuwd naar de prijs ervan....

zoals ik hiervoor al aangaf, ik wil graag zon klink hebben maakt me niet uit in welke kleur hij is, zolang het een exemplaar betreft dat voor de passagiersdeur aan de rechterkant is (de deur die degene die naast de bestuurder zit moet openen om in de auto te komen).

Groet Chris
Ik was er klaar mee toen ie brak, zoiets krijgen ze alleen bij Alfa voor elkaar.

Heb van schrik een 166 gekocht. :wink:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do jun 15, 2006 18:34

](*,) Je doet het erom

Maniaaaak!!

do jun 15, 2006 21:30

](*,) Je doet het erom
Lol,

Had je post over het hoofd gezien, mijn excuses...

:oops:

Terug naar “Algemene Technische vragen”