wo feb 16, 2005 12:52
Wat betreft het distributie-verhaal:
Ik ben ook van mening dat je absoluut de speciale nokkenas-kappen moet gebruiken om de timing perfect te krijgen.
Je kunt overwegen die zelf te bestellen, in E-per of Compact auto kun je die nummers traceren.
Het schijnt de investering zeker waard te zijn vergeleken met uitbesteding.
Toch ken ik een monteur van een universele Bovag garage die beweert het goed te kunnen zonder speciaal gereedschap te gebruiken.
Ik heb daar zo m'n twijfels over.
De nokkenasversteller-sleutel zou je zelf kunnen maken als je weet hoe hij er uit moet zien en de exacte maatvoering hebt.
En zelfs dan kunnen ze nog wel eens heel erg vast zitten.
Voorzien van al het juiste gereedschap kun je voor jezelf toch wel een dag werk inplannen.
Een geoefend Alfa-monteur kan het in iets meer dan 2 uur.
En met een beetje pech draai je het merendeel van de imbusjes van de distributiekap dol in hun kunststof huisjes.
Succes!
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio