do apr 27, 2006 22:02
We hebben het helemaal teruggesteld, dus zeg maar zuiger zo ver mogelijk naar binnen stand, en dan de zuiger eropdraaien.
Want kennelijk kan het gebeuren dat je met het van de schijf terugtrekken van de zuiger bij de speling stellen, dat dan het stelmechanisme 'eruitloopt' omdat de zuiger stroever in de klauw beweegt dan het schroefdraad tussen stelmechanisme en zuiger (klinkt vreemd, is het ook, maar dat is het enige dat we konden bedenken).
Door de zuiger er pas op te draaien als het mechanisme helemaal is teruggetrokken, moet je altijd stellen door de zuiger 'naar de schijf toe' te draaien. Daardoor zal, indien de zuiger stroef beweegt, het stelmechanisme misschien nog wat verder in de zuiger draaien maar uiteindelijk toch de zuiger naar buiten duwen.
De zuiger zit op het draad van het stelmechnisme geschroefd, dus dat is zuiver mechanisch. De hydrauliek komt alleen om de hoek kijken bij het bedienen van de rem. Dat is ook de ellende van het verhaal, de handrem is mechanisch en werkt op dezelfde zuiger als de hydrauliek. Vragen om problemen. Beter was een separaat handremklauwtje geweest, maar ja... Zi is het niet. Al ben ik wel van ergernis in staat om er een te ontwerpen!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?