admir000

Ventilator Binnen verwarming draait niet.

wo jan 25, 2006 10:47

Ik heb een 156 1.8

Ik heb net opgemerkt dat de ventilator, voor de binnen verwarming, niet meer draait.
Weet iemand hoe ik bij deze ventilator kan komen of kan het schakelar zijn of mischien een zekering dat stuk is?

O ja, hoe heet deze ventilator?

C.M.
Newbie
Newbie

RE: Ventilator Binnen verwarming draait niet.

wo jan 25, 2006 23:17

Dat ding heet gewoon kachel ventilator. Hij zit rechts onder bij de voeten van de passagier. Er zit een 5.5 mm kop boutje in wat je eerst moet lossen en dan het lipje naar beneden trekken en de motor/ventilator links om draaien.
Op de stekker kun je controleren of er spanning op staat. Zo ja en hij draait toch niet dan is waarschijnlijk de regel- weerstand stuk. Die zit net achter de motor in dat zelfde huis gemonteerd. Sucses C.M.
BEROEP: ALFA MONTEUR
Race engineer alfa 147 gta cup
kampioen 2004 o.c.
Fiat 850, 128, 128 rally, 131, Ritmo 85s, Croma 2.0
Alfa 156 1.8

admir000

RE: Ventilator Binnen verwarming draait niet.

ma apr 17, 2006 21:18

Probleem is gevonden en het lag aan het ventilator. Na uit elkaar hallen van ventilator blijkt dat 1 van de 2 contact borstels helemaal uit de plaats zat.
Die was helemaal aan de zij kant gevalen en daar door gaf het geen contact. 1 Bruine draad dat de spanning gaf was ook doorgeknipt, die zat nog maar aan 1-2 draatjes vast.
Motor blijkt ook niet op zijn plaats te staan. Er lijkt als of die beetje speeling heeft, waardoor contactborstels uit de plaats springen.

Tijdelijk opgelost maar er moet toch andere ventilator in.

Terug naar “Algemene Technische vragen”