MightyMarcel

nog een vraagje, op de zondagmiddag.... CV

zo mar 26, 2006 16:24

Aangezien ik besloten heb dat mn alfa mn aankomende studententijd nog mee moet (ik ga binnenkort vrijwillig weer studeren, dus ach, die brera moet maar even wachten... ;)) ga ik m wel grondig opknappen en zorgen dat t echt 'mijn auto' wordt. (Nee, geen pimpmobiel, rustig maar.)

daar hoort wat mij betreft dus ook ee Centrale Vergrendeling bij, die dr helaas niet opzit.

twee opties :
- universeel setje kopen
voordelen : universeel, nieuw, eventueel met Afstandsbediening of in 1x met alarm, zo aan te komen.
Nadeel : universeel pas nooit in een keer goed...

- setje van een andere 33 (imola bv) zien te bemachtigen
voordelen : misschien goedkoper, past 99% zeker zonder gedoe, techniek die in de auto hoort.
nadelen : niet nieuw, dus wellicht (veel) slijtage. Lastig aan te komen ?

vandaar de vraag :
- zijn er mensen die dit weleens zelf ingebouwd hebben ? (zo ja, deel je ervaringen :))
- moeilijk ?
- beste optie ?
- iemand nog spullen liggen ... ;) ?

(op zich lijkt een combinatie van CV+afstandsbediening+alarm me wel wat, maar dat drijft de prijs wel weer lekker op. Maar toch leuk hoor : knopje indrukken, bliepje horen, auto op slot + alarm + ramen dicht (he, als je iets doet, wel goed doen)).

Op zich hoeft het elektronische aansluiten voor mij geen probleem te zijn - ik heb ooit een MBO opleiding met een hoge dosis elektrotechniek gevolgd en weet dus wel hoe dat werkt. Echter, ik heb nog nooit mn deurpanelen losgehad, en ik wil geen dingen beschadigen en zo.

Share your thoughts ! :)

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

RE: nog een vraagje, op de zondagmiddag.... CV

zo mar 26, 2006 16:55

Ik heb ooit (jaar of vijf terug) een CV in een 33 ingebouwd. Was een universele set en dat werkte prima. Heeft het prima gedaan totdat ik de auto verkocht heb. Kostte me toen een midddagje werk.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 26, 2006 20:21

voorheen in mijn 33 gemonteerd

gewoon van de sloop gehaald uit een 33
zoveel mogelijk demonteren incl. bedrading
voor een paar cent klaar

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

MightyMarcel

zo mar 26, 2006 21:17

hm, t kan dus in elk geval allebei. (dat scheelt weer).

voordeel van een universeel setje is dan (wat mij betreft wel leuk) de afstandsbediening (kost wel meer natuurlijk). de 33 is niet af-fabriek met afstandsbediening geleverd, toch ?

Joop
Member
Member

zo mar 26, 2006 21:23

IK heb een after market setje (zoals dat tegenwoordig heet in goed Nederlands :wink: ) in mijn 33 SW zitten. Is volgens mij bij Halfords ooit gekocht, incl AB. Functioneert prima, alleen de AB is van matige kwaliteit. De huidige setjes hebben wel een betere AB.
Denk dat het er nu een jaar of 6-7 inzit.

Succes
Oude liefde roest niet (hoop ik)
Nu: Alfetta GT 1.6 1978
Eerder: Alfa 156 SW 2.0, Alfa 155 TS 1.8, Alfetta GTV 2.0 (1981) ,Alfetta GT 1.8 (1975),
33SW 1.4 1992 met 1.7 (8(
156 Berlina 1.6 uit 1999 in Azzurro Achille (baby blauw)V) motor

MightyMarcel

zo mar 26, 2006 21:36

hebben ze die dingen bij de halfords ook ? (ik kom daar niet zo vaak, in Drachten hebben ze meestal niet wat ik zoek en dr zitten betere autoshops - maar die zijn ook duurder.)

Ik heb wel even op http://www.conrad.nl gekeken, maar daar kost t toch wel vrij veel (100 euro voor een setje zonder ab lijkt me wat overdreven).

Joop
Member
Member

zo mar 26, 2006 21:54

Paar weken terug was ik bij de Halfords in Zoetermeer en Den Haag om een betere AB te kopen, maar dat pastte vlgs die jongens niet op mijn oude systeempje. Maar ze hadden wel complete systemen. Heb niet gevraagd wat ze kosten, maar even bellen kan je misschien geld besparen.......... :lol:
Oude liefde roest niet (hoop ik)
Nu: Alfetta GT 1.6 1978
Eerder: Alfa 156 SW 2.0, Alfa 155 TS 1.8, Alfetta GTV 2.0 (1981) ,Alfetta GT 1.8 (1975),
33SW 1.4 1992 met 1.7 (8(
156 Berlina 1.6 uit 1999 in Azzurro Achille (baby blauw)V) motor

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 26, 2006 21:58

Kijk eens op de duitse Ebay.....daar wordt je doodgegooid met aftermarket alarmpjes (waeco enz enz) :wink: Kost geen drol
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

MightyMarcel

zo mar 26, 2006 22:12

guilia-tom : leuk natuurlijk, maar aan alleen een alarm zonder CV heb je m.i. niet echt veel...

Terug naar “Algemene Technische vragen”