ErwinV6

Koppeling 75 V6 vervangen

vr feb 10, 2006 15:51

De koppeling van mijn 3.5 is aan vervanging toe begint nl. te slippen. :?
Wat zal ik erin doen? Nieuwe standaard plaat met drukgroep? Sz koppeling schijnt zwaarder te zijn?
Heb welleens gehoord dat trillingen kunnen ontstaan na montage van een nwe koppeling :?:
Iemand adviezen wat te doen?
Oja er wordt stevig mee gereden :lol:

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: Koppeling 75 V6 vervangen

vr feb 10, 2006 16:43

De koppeling van mijn 3.5 is aan vervanging toe begint nl. te slippen. :?
Wat zal ik erin doen? Nieuwe standaard plaat met drukgroep? Sz koppeling schijnt zwaarder te zijn?
Heb welleens gehoord dat trillingen kunnen ontstaan na montage van een nwe koppeling :?:
Iemand adviezen wat te doen?
Oja er wordt stevig mee gereden :lol:
Het trillen kun je voorkomen door het "vliegwiel" te laten vlakdraaien...

Tilton koppeling monteren????

Je motorvermogen knijpen??? 8)
Shut up and ride!

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

RE: Koppeling 75 V6 vervangen

vr feb 10, 2006 17:46

Ik heb ooit bij Vulka in Veenendaal een sportkoppeling laten maken voor mijn GTV6 (met gekietelde 3.0 V6) van mijn oude koppelingsplaten. Mijn drukgroep was ook aan vervanging toe dus werd het een duur grapje. Ze hebben toen heftiger frictiemateriaal geplaatst op de originele plaat (en er een paar stukken tussenuit gehaald). De koppeling is heel erg goed, maar het nadeel is dat het in een klap op de aandrijflijn komt en daardoor mijn bak lostrilt na een week of twee. Kostte 100 euro per plaat (en jij hebt er maar een, dus het valt wel mee)

Je kan wel snel schakelen en met een dreun de koppeling op laten komen en hij geeft geen kik, de rest eromheen wel :roll:

Bel eens met ze, kan geen kwaad. Ze balanceren daarna alles afzonderlijk dus vliegwiel, plaat en drukgroep.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

ErwinV6

za feb 11, 2006 10:57

Ok zal ik eens doen maar ben dan wel een beetje bang voor alle rubbers of.........?

Raf
Junior Member
Junior Member

wo feb 15, 2006 08:18

Heb bij mijn TS de plaat vervangen voor een met gesinterd brons frictiemateriaal, bij de meeste autosportzaken (bijv. Biesheuvel autosport) kun je zulke platen bestellen, de kosten hiervan zijn rond de € 250,-. Het is vaak wel nodig de oude plaat af te geven.
Giulia Super
Squadra Bianca

ErwinV6

wo feb 15, 2006 09:08

Hallo Raf bevalt je deze koppeling goed? Wat zijn de voor/nadelen ervan?
Heb je meteen drukgroep etc. vervangen?
Grt.Erwin

Mobster

Re: RE: Koppeling 75 V6 vervangen

wo feb 15, 2006 10:55

Heb je meteen drukgroep etc. vervangen?
Grt.Erwin
De drukgroep ga je best ook vervangen, als de veren versleten zijn, dan slipt de koppeling toch, zelfs met nieuwe platen.

Moet je vliegwiel en koppeling/drukgroep idd laten uitbalanceren, voelt aangenamer aan om te rijden en minder trillingen in de bak (stukje ijzer op lassen)

Terug naar “Algemene Technische vragen”