Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

TOERENTELLER MET KUREN

wo jan 26, 2005 21:33

Misschien dat er techneuten hier zijn die een oplossing weten voor het volgende probleen.
Mijn 155 1,6 TS 16v (viaggio) uit 1997 met nu 107000 km gelopen heeft al ong. sinds een jaar of drie (best al een tijd dus) het volgende probleem.
Soms doet de toerenteller het wel en soms niet. En ik denk dat de temperatuurverschil een grote rol speelt.
Wat is het geval.s'Zomers als je hem start en het is nog warm in de auto doet de toerenteller het .Na enkele minuten als het door de airco/climaatcontroll kouder in de auto wordt valt de toerenteller plotseling uit om het de rest van de rit niet meet te doen.Zet je de airco uit dan na enkele minuten doet de toerenteller het weer.
s'Winters is het net andersom. eerst doet hij het niet als het koud is van binnen . Met de climatcontrol op bv.20graden wordt het na een paar minuten lekker warm in de auto.
Je kunt de klok erop gelijk zetten binnen een paar minuten doet de toerenteller het weer.
Zoals ik al zei ,ik heb dit probleem al een paar jaar en ik heb ermee leren leven maar als ik het kan oplossen zou ik dit graag doen ik weet alleen niet waar ik moet beginnen met zoeken ,zeker als het probleem zich niet konstant voordoet..Zijn er andere 155 bezitters die bovenstaand probleem kennen.mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Booth

RE: TOERENTELLER MET KUREN

do jan 27, 2005 16:18

Bij een electronische toerenteller is de kans erg groot dat een component op de printplaat loszit. D.w.z. enkele soldeerverbindingen hebben losgelaten.
Oplossing: bekijk de print goed, beweeg voorzichtig de componenten en als je de soldeerverbinding mee ziet bewegen, moet je hier even opnieuw solderen.
Als je heel goed kijkt met evt. een vergrootglas, dan kun je rondom de soldeer "druppels" een miniscuul krimpscheurtje zien.

Succes.

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: TOERENTELLER MET KUREN

do jan 27, 2005 16:40

Kan idd een mogelijkheid zijn .Ik denk dat ik hier eens ga beginnen ,bedankt. mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Algemene Technische vragen”