Alfietje

Koelsystem makkelijk ontluchten

ma jan 24, 2005 10:01

Ik heb aan 155 1.8 TS en daar is een week of 3 geleden een nieuwe termostaat ingekomen.
Temperatuur komt nu steeds wel netjes naar de 85 a 90 C. Maar de kachel doet niet altijd mee.
Het vermoeden is dat er een luchtbel ergens in het systeem zit.

Ik heb de kachel is ook al doorgespoeld en alle slangen los gehad, maar het euvel blijft. Ook de waterpomp eruit gehad om te controleren of de waaier wel mee draait; alles binnen de specs.
De ene keer start je de motor en dan is het binnen een paar minuten warm; een andere keer rijdt je 1 uur en het wordt dus niet warm. Niveau in het tankje is prima in orde; ook geen lekkages.

Weet iemand een goede methode om te ontluchten?

:?:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Koelsystem makkelijk ontluchten

ma jan 24, 2005 10:03

Kachelkraag gewoon tijdje vol open laten staan. De rest komt vanzelf. :wink:
Wel vloeistof bijvullen/controleren.

Ps: Welkom hier op het forum. Het Noorden wordt steeds beter vertegenwoordigd. :thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

ma jan 24, 2005 14:57

Welkom!!!

Je hebt toch wel een echte kachelkraan?? of heb je een klima?? dan moet je een tijdje de temp op max zetten namelijk!

kan ook een storing in je kachelkraan zijn wat ik eerder vermoed...

patje1100
Guru
Guru

ma jan 24, 2005 16:57

Alfietje, die kachelkranen van die dingen zijn baggah. Of ze lekken of die schuif gaat binnen in dat elementje niet meer open of dicht.

Als je naast het gaspedaal de zijkant van je middenconsole loshaalt ( 3 kruisschroefjes) en daarna die zwarte afdekplaat ( 2 kruisschroefjes) kun je er met een lenige ruggegraad bijkomen.

Ik heb exakt hetzelfde probleem, echter ik raakte wel koelvloeistof kwijt. Gisteren het 4e andere kraantje van de sloop erop gezet en nog wordt de boel binnen niet warm ( niet eens lauw) Inmiddels heb ik er weer 2 liter koelvloeistof ingegooid. Weet nog niet of ie lekt of dat er veel lucht inzat.

Dit zijn ook geen klussen om met dit weer buiten in het donker te moeten doen he ? :cry:

suk6

Terug naar “Algemene Technische vragen”