Hey! Deze is ook leuk; gisteren de laatste bougies vervangen en gaskabel losgehaald, mooi schoongemaakt, weer teruggezet. Starten.....3000rpm stationair!
Het ondertussen van marktplaats gehaalde werkplaatshandboek bood uitkomst; het eindstukje van de gaskabel (soort tonnetje) op de gasklep moet 1 a 2 mm speling hebben bij gas los. Dat had 'ie duidelijk niet. Dus braaf gedaan (kun je stellen met een circlip)....starten, even naar 1000 toeren....pruttel, stop.
Oke, mijn theorie; blijkbaar heeft de een of andere wonderdokter geconcludeerd dat een een probleem was met de 'mooie loop' (CO, toerental, iets van dat soort). Maar in plaats van te gaan rommelen met het stationair toerental of de CO hebben ze de gasklep gebruikt om het stationair goed te krijgen. Iemand ervaring mee? Is dat een vaker toegepast grapje als de CO bij APK niet goed is of is dit gewoon een kwestie van beunerij eerste rang?