Dirk-33
Guru
Guru

'fast road' remblokken: wat moet je in 2026 hebben?

za sep 05, 2026 21:10

Ff weer tijd voor een technisch topic:

Wat is tegenwoordig de stand van zaken bij 'snelle' remblokken? Dus voor voornamelijk straatgebruik of een weekeindje Eiffel. Niet puur circuitgebruik.

Als je googlet vindt je enorm veel forum topics op allerlei sites, maar die zijn dan 15+ jaar oud. Maar ik kan me niet voorstellen dat compounds niet veranderd zijn in die tijd.
En op Youtube lijkt alles gesponsord tegenwoordig en dus ook niet super betrouwbaar.

Bijna elk ander merk heeft sinds Corona de productie naar china verplaatst (maar niet de goede fabrieken), met als gevolg complete rommel.
Case in point: laatste set 'normale' brembo blokken die ik heb gekocht zijn echt complete rommel.
Maar ik weet niet of dat ook in de Perfomance wereld een probleem is.

Tegelijkertijd zijn bijna alle merken ook van die 'OEM +' of Street + (wat dat ook mag betekenen) blokken gaan leveren die het beste van 2 werelden beloven.

Achtergrond: ik heb op mijn 75 V6 een grote remmenset (305mm) maar de huidige blokken zijn van een of ander cheap-ass merk om t maar rijdende te krijgen. Iets meer bite mogen ze wel hebben. En na een paar stevige remacties beginnen ze ook al wat minder te worden.

Ben benieuwd naar recente ervaringen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”