Wannies
Newbie
Newbie

motorsteunen 159

di mei 27, 2025 11:43

Hallo beste Alfa liefhebbers Ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest maar heb nu echt een ( eigenlijk twee) probleem.
Ik wil mijn Alfa 159 SW 2.0 JTDm Ti uitvoering uit 2011 nog een keer volledig aanpakken. De ophanging rubbers, wiellagers , verlichting en de demping met vering ook.
Nu ben ik ook bezig met de motorsteunen , omdat het blok rondzwemt in de motor ruimte.
Echter daar komt het probleem ( zal te maken hebben met het gegeven dat deze motor maar kort in de 159 is gemonteerd en vooral in de modellen hierna.)
Er is niet aan de twee bovenste motorsteunen te komen ( metalen montage delen zijn net iets anders dan bv van de 1.9 of 2.4 etc)
Mijn vraag aan jullie is nu dan ook : weet iemand nog een adres/ onbekende sloop/ kennis etc etc waar ik kan informeren naar deze steunen????
Ze mogen zelfs stuk zijn ( In dat geval wil ik gaan kijken of ik ze kan omzetten in polyurethaan shore 60 hardheid)
Omdat ik mijn auto helaas echt niet langer als een dag kan missen i.v.m. mijn werk moet ik het dus kunnen swappen zeg maar.
Ik hoop dat jullie iets weten 😉😉
Mijn tweede vraag is ...weet iemand wat het grote verschil is tussen de rode veren van Eibach en de zwarte? Ik heb nu een combinatie van rode Eibach veren en de gele Bilstein B6 dempers maar bij de minste bobbel/drempel/deuk in de weg klapt dit echt idioot hard door ( de verlaging t.o.v. de standaard TI uitvoering is nihil)
Ook hier is elke suggestie welkom .
Zover iig al erg bedankt voor het meedenken.
Mvg Bert Wanders

Terug naar “Algemene Technische vragen”