givebuzze
Member
Member

Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/4/2008

vr mar 07, 2008 22:00

Allen,

twee Alfa Gekke stadsgenoten van me organiseren een navigatie rally in 'Belgique' (Omgeving Antwerpen) voor klassieke alfaatjes.

Hieronder de details en inschrijfmogelijkheden.

Groeten

Givebuzze

RALLY STORICO-ABDIJENRALLY

Zondag 6 april 2008

We nodigen u uit voor een toeristische rondrit in de Antwerpse Kempen. We bezoeken 3 eeuwenoude abdijen die mystiek verscholen liggen in een bosrijke streek en verkennen via de roadbook onze meest noordelijke provincie.
De rally is toegankelijk voor de Alfa Romeo “ storico-klasse”, dwz. voor wagens ouder dan 25 jaar plus RZ, SZ-modellen en de spiders van vóór 1994. De rally leidt ons van Viersel naar het restaurant “De Zandberg” in Gerhagen voor het middagmaal om te eindigen in een abdij waar in de gewelfde kelders met een goed glas abdijbier de prijzen zullen worden uitgereikt. We hopen jullie talrijk te mogen begroeten op deze eerste rally van het seizoen.

Het programma verloopt als volgt:

8.45 u. ontvangst van de deelnemers met ontbijt in taverne “De Scheepvaart”
9.15 u. briefing en individuele start (om de minuut) van de eerste etappe
12.30 u. aankomst in restaurant “De Zandberg”
13.30 u. vertrek van de tweede etappe
17 u. aankomst met prijsuitreiking

Deelname in de onkosten, inbegrepen ontbijt, roadbook, rallyplaat, middagmaal en 2 drankbonnetjes aan de democratische prijs van 30 €, niet-leden betalen 35 € per persoon.

Er is mogelijkheid tot overnachten in het nabijgelegen Lier of Antwerpen.

Gelieve in te schrijven vóór 21 maart via het deelnemersformulier dat u kan opsturen naar Philippe Van der Wee, Verbrande Hoevestraat 1a, 2550 Kontich, of via e-mail: p.vanderwee°skynet.be

De startplaats is taverne “De Scheepvaart”, Watersportlaan 4 in 2240 Viersel dit is in de nabijheid van de afrit 19 Zandhoven op de E 313.
Voor meer inlichtingen: 03/457.84.72 of 0494 24 24 33

ORGANISATIE: Ph. Van der Wee, F. Schots en L. Van De Kerkhove
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Alfarmada

Re: Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/4/20

za mar 08, 2008 00:35

Het idee vind ik leuk, maar het volgende heb ik steeds raar gevonden :
De rally is toegankelijk voor de Alfa Romeo “ storico-klasse”, dwz. voor wagens ouder dan 25 jaar plus RZ, SZ-modellen en de spiders van vóór 1994.
Enkele jaren geleden stond er in een clubblad van een belgische Alfaclub eens een "boze" reaktie. Er was een rit georganiseerd door die club en de schrijver van de brief was zeer boos dat er teveel "moderne" Alfa's meegereden hadden.
Dus na rijp beraad kwam de club met het idee dat er bij zulke ritten enkel oude Alfa's mee mochten rijden op zulke ritten.
Waarom dan wel RZ,SZ en Spider????

Versta me niet verkeerd ik heb zeker niets tegen die modellen, zeker niet.
Maar een mooie 33 ,90 of 75 zie je hier ook niet op elke hoek van de straat. En die zijn ook geen 25 jaar oud.

Philip.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/4/20

za mar 08, 2008 12:23

De eerdere rit waaraan jij refereert was door de Belgische club georganiseerd en die uit dit topic is een eigen initiatief? Dan kan je dat toch niet vergelijken of zie ik iets over het hoofd?

Alfarmada

za mar 08, 2008 12:47

Deze rit is ook onder de vleugels van....
Maar nogmaals ik heb niks tegen deze rit.

Maar dat zinnetje stuitte me toen ook tegen de borst. :wink:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za mar 08, 2008 15:06

Kalender van de Club Quadrifoglio:

Kalender 2008

10 februari : Raduno del Quadrifoglio (Pascal Volant)

1 & 2 maart : Antwerpse Oldtimerbeurs (Georges Abrams & Carl Peeters)

6 april : Rallye Storico (Philippe Van Der Wee & Francis Schots)

....

't Is dus wel degelijk een Club evenement. En als je daar niet minstens een RZ of een Spider hebt, ben je niet echt welkom.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

DAVE
Guru
Guru

za mar 08, 2008 16:48

Lap, t'is alweer van da !

DE succesformule van de Belgische Alfaclub ......en de reden dat de club op sterven na dood is en o.a. de "site" de sfeer van mufruikende katakomben uitstraalt !

De reden dat bijna alle Belgische Alfa-liefhebbers lid zijn van het SCARB en op dit forum zitten.

Hier wordt namelijk GEEN onderscheid gemaakt tussen wie wel of niet naar een meeting mag komen, als je maar ALFA-liefhebber bent !

Jef75 met zijn schitterende 75 is op dergelijke meeting blijkbaar niet welkom; Ron met zijn 3,5 QV 75 beest ook niet, en al de rest met hun schitterende machines van nog geen 25 jaar oud of geen SZ-RZ of Spider 4de serie bezittende. Ik mag komen met mijn Montreal maar NIET met de 164 3,0 V6 Super tja......

WANNEER gaan ze eindelijk eens snappen dat de ECHTE Alfa-liefhebbers met veel meer bezig zijn dan enkel en alleen met Alfa's van meer dan 25 jaar !! En wie kan zich een SZ of een RZ permitteren ? Niet velen onder ons !

Een perfekte 90, een originele GTV6, een Sudje en ALLE andere door liefhebbers gekoesterde ALFA'S misstaan op GEEN ENKELE Alfa-meeting......enkel in dit Belgenlandje !

Zucht, dat moest er even uit :cry:

@givebuzze : neem dit a.u.b. niet persoonlijk op hé, het gaat over het elitaire clubje :wink:
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Alfarmada

za mar 08, 2008 22:44

@Dave : En ik probeerde het dan nog een beetje voorzichtig aan te brengen :lol: :lol:

Maar dit slaat echt de nagel op de kop.

Dat was idd het eerste wat mij hier op het forum opviel. Iedereen die zich aanmelde met welke Alfa dan ook kreeg een warm welkom.
En dit is nog steeds zo =D>

Bij de belgische club :roll: was dit wel anders.......
Het heeft wel 1 voordeel : hun forum lezen neemt veeeel minder tijd in beslag :wink:

jef 75
Guru
Guru

zo mar 09, 2008 20:16

dat klopt helemaal!

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 11, 2008 12:06

ik kan me voorstellen dat dit soort regels niet echt bevordelijk zijn voor het aantal aanmeldingen.

maar bij de naam Storico kan ik me ook wel iets bij voorstellen, daar horen nu eenmaal geen nieuwere modellen bij (dus ook niet de RZ..)

Het is dus vlees noch vis...lijkt me dat deze club eens een duidelijke keuze moet maken. Of enkel de oude modellen of gewoon alles :wink:

Ik vind het persoonlijk niet leuk dat als ik met mijn oudje van bijna 40 jaar kom en dan ook de nieuwe auto's erbij zijn (zeg maar vanaf de 164 serie),

maar goed dat is persoonlijk, wil niet zeggen dat ik die modellen niet mooi vind :wink:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/

di mar 11, 2008 13:06

Ik vind het persoonlijk niet leuk dat als ik met mijn oudje van bijna 40 jaar kom en dan ook de nieuwe auto's erbij zijn (zeg maar vanaf de 164 serie),

maar goed dat is persoonlijk, wil niet zeggen dat ik die modellen niet mooi vind :wink:
Interesseert me geen donder, ik zal de Juul net zo goed naast een brera als naast een 33 of 147 zetten, gaat er mij om wie er met de auto rijdt. En niet hoe het gezamelijke treintje of de vulling van de parkeerplaats er uit ziet. Zie ook liever 100 verschillende Alfa's bij elkaar als 10 dezelfde.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/

di mar 11, 2008 16:39

Interesseert me geen donder, ik zal de Juul net zo goed naast een brera als naast een 33 of 147 zetten, gaat er mij om wie er met de auto rijdt. En niet hoe het gezamelijke treintje of de vulling van de parkeerplaats er uit ziet. Zie ook liever 100 verschillende Alfa's bij elkaar als 10 dezelfde.
mij gaat het om mooie auto's en dan zie ik liever oudjes :wink: dat "wie" dat intereseert me een stuk minder. Ik kan met veel mensen een praatje maken...en tref op elke meeting nieuwe en bekende mensen :wink:

givebuzze
Member
Member

di mar 11, 2008 17:48

Persoonlijk trek ik het me niet aan wat een organisator al of niet voor reden heeft om bepaalde regels in te voeren, ik kijk alleen of ik een toffe dag kan hebben met mijn alfa. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat iemand die niet kan meedoen door de regels, daar niet zo mee opgezet is. Ik zou alleen voorstellen om dan met de organisator eens te praten. Veelal valt er zo veel op te lossen.
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

jef 75
Guru
Guru

di mar 11, 2008 17:58

vreemd

alfa147man
Full Member
Full Member

di mar 11, 2008 19:38

De Storico Rally is al jaren uitsluitend voor Alfa’s van +25jaar of RZ/SZ of Spider van voor 1994. Waarom weet ik niet, maar dit wil wél zeggen dat ik totnutoe er nog nooit voor heb kunnen inschrijven. Mijn Alfa’s zijn gewoonweg te jong.
Gelukkig zijn er alternatieven (buiten de club), waardoor je met gelijk welke auto kunt deelnemen aan een tof evenement.

Zou het interessant zijn om jongere Alfa’s toe te laten in de Storico Rally, in een apart klassement? Een soort van ‘Storico & Youngster Rally’. Hiermee bereik je elke Alfist. Iemand die toevallig een Lease Alfa 159 heeft van zijn werk kan op die manier de charme van een oude Alfa Romeo ontdekken.
** 147TS, 75TS **

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 11, 2008 20:19

Ik denk dat de discussie niet zozeer ontstaan is omwille van deze Storico rit, maar dat het meer gaat over het gegeven of iedereen welkom is binnen de belgische club, of dat je enkel maar als volwaardig lid aanzien wordt als je ten minste over een oldtimer/SZ beschikt.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Evenementen”