Helaas is MijnAlbum vandaag niet van plan mee te werken, dus op mijn foto's is het nog even wachten
Fantastisch weekend gehad. Evenement was uitstekend verzorgd, zowel qua communicatie, route, catering, etc. Eigenlijk alles dus.
Het begon na aankomst vrijdag middag al met het zetten van een tijd op Spa, met een F1-simulator. Nou had ik al heel lang geen race-games meer gespeeld, maar afkijken van het circuit bij voorgangers hielp wel

Helaas remde ik steeds alsof ik m'n Spider bestuurde, dus dat had veel harder en dus later gekund. Toch behoorlijk wat seconden verspeeld, maar 2:16 was toch niet onaardig geloof ik.
Helaas misten @@ en ik vrijdagavond de briefing, dus waarom er aan start en vlak voor finish geklokt werd, was ons eigenlijk een raadsel. Later hoorden we dat er voor de avond-etappe (met veel uiterst beroerde wegen en onverharde stukken) een gemiddelde snelheid was voorgeschreven. O....
Euh... nou ja, stevig doorgereden en een paar keer de mist in gegaan met het bolletje-pijltje systeem, waarschijnlijk heeft dat op het 40 km lange traject toch een aanvaardbaar resultaat opgeleverd.
Zaterdag nog veeeeeeeeeeel meer bolletje-pijltje, namelijk wel 240 km. Door Zuid Limburg en de Ardennen. Een gedeelte daarvan ook weer met voorgeschreven gemiddelde.Tegelijkertijd letters zoeken en noteren (A4-tjes her en der in de bomen) en meerkeuzevragen beantwoorden.
Even stoppen om plantjes water te geven en wat plaatjes te schieten. Die 2 minuten die we achter liepen op schema waren wel weer in te halen. Jaja... De finish van het tijdgemeten deel was al na drie bochten, dus die twee minuten hebben we nevernooitniet ingelopen.
Toch hebben we het overall niet slecht gedaan. Van de 163 deelnemers in de Tourklasse werden we 10e

waar we heel tevreden mee waren.
Leuk was het uiterst gemeleerde gezelschap dat deelnam: alles tussen Kever (platte voorruit) en Ferrari Enzo. Die laatste legde net als de twee Bugatti's EB110 en Lamborghini Murcielago niet het hele traject af. De wegen waren dermate beroerd dat de Nuova van @@ minstens 30 keer met de carterbeschermer tegen de grond beukte. Toch heeft de Juul het uitstekend gedaan, zonder een centje pijn. Heb zelf ook een aardig stuk kunnen sturen tijdens de Limburg rit op zondag en dan valt op hoe fijn zo'n klassieker eigenlijk rijdt. Natuurlijk is het gevoel redelijk vertrouwd omdat de techniek overeenkomt met die van m'n Spider, maar dan nòg... In totaal hebben we afgelopen weekend 1350 km afgelegd, met een soms zeer stevig tempo, maar al die tijd volop genietend.
Kans dat we volgend jaar weer meedoen is niet denkbeeldig. En dan vooral de briefings bijwonen...