Peking - Parijs 100 jaar later. Met een Giulietta!
Geplaatst: za mar 10, 2007 12:22
1907. Slechts een handje vol deelnemers kwam na een lange barre tocht vanuit China aan in Parijs. Het blad l'Équipe had de raid georganiseerd om te bewijzen waartoe de automobiel, in die tijd vooral gezien als stinkende, lawaaierige en vooral gevaarlijke speeltjes voor de rijken, in staat was.
Het was niet bedoeld als wedstrijd, maar als raid. Prins Scipio Borghese besloot niet op de anderen te wachten en reed zo snel mogelijk vooruit om met zijn Itala als overwinnaar Parijs binnen te rijden. Charles Goddard met zijn Spyker (een èchte nog) en twee De Dion Boutons kwamen later aan.
100 jaar later, tijd voor een feestje. Hoe? Door 'm nogmaals te rijden natuurlijk.
< klik
27 mei - 30 juni, 120 deelnemers in klassiekers, waaronder slechts één Alfa: een Giulietta TI van 1957, ingezet door de Scuderia del Portello en bemand door Roberto Chiodi en Mariarita Degli Esposti.
Het was niet bedoeld als wedstrijd, maar als raid. Prins Scipio Borghese besloot niet op de anderen te wachten en reed zo snel mogelijk vooruit om met zijn Itala als overwinnaar Parijs binnen te rijden. Charles Goddard met zijn Spyker (een èchte nog) en twee De Dion Boutons kwamen later aan.
100 jaar later, tijd voor een feestje. Hoe? Door 'm nogmaals te rijden natuurlijk.

27 mei - 30 juni, 120 deelnemers in klassiekers, waaronder slechts één Alfa: een Giulietta TI van 1957, ingezet door de Scuderia del Portello en bemand door Roberto Chiodi en Mariarita Degli Esposti.