Vanochtend even naar zandvoort geweest voor de vrijrijden sessies.
Diverse alfa's gezien, veel 145/6's en een paar 155's en 2 75's , zwarte 75 TS en een zwart metallic 1.8 (Roy?), zag ook nog een rode 33 toen ik naar huis ging.
Mijn sessie begon leuk, reed mee in de sportklasse en mocht met mijn straat 75 V6 als eerste de baan op met een hele club met echte racers achter me aan, gelijk maar vol van start gegaan om de snellere racers nog even voor te kunnen blijven, maar dat duurde niet lang.
In de 3e ronde remde ik aan voor het scheivlak en de 75 ging helemaal dwars, kon hem nog net houden, zal nog wel wat glad geweest zijn??
De volgende ronde vol in de remmen voor de audi S en nog ruim voordat ik moest insturen ging ik gelijk in de rondte, BMW achter me bleef gelukkig genoeg uit de buurt en de 75 slipte gelukkig niet de baan af. Auto voelde hierna natuurlijk gelijk niet meer lekker aan en dacht dat er van alles mis was met de 75.
Gelijk maar gestopt maar realiseerde me vrij snel dat het geen wegliggingsprobleem was , maar dat ik 2 keer achterstevoren ging doordat de achterwielen overberemd waren.
Ben dus behoorlijk gefopt door de 75 maar gelukkig geen schade.
Vreemde is dat ik al 2 keer SS heb gereden met deze remverdeling en nooit het gevoel gehad dat er teveel remkracht naar de achterwielen ging (willwood verdeler met hendel 2klikjes vanaf max begrenzing). Enige verschil met SS waren de weersomstandigheden (vochtig, maar droge baan??) en had vandaag geen (evo) achterbumper op de 75 aangezien deze nog niet klaar was van de spuiter.
Kan me niet voorstellen dat dit zo'n groot verschil kan maken, maar blijkbaar wel dus.
Vraag me af of de max begrenzing van zo'n willwood remdrukbegrenzer wel afdoende is bij nat wegdek, iemand hier ervaring mee?