Mijn banden begonnen na 5 ronden te smeren en de grip liep hard terug. Ik kwam steeds beter in mijn ritme in de tweede race en draaide behoorlijke tijden voor de eerste keer (2.12,5 geloof ik). Ik snap nog steeds niet waarom Stefan zo hard dichterbij kwam, of hij nou rustig aan had gedaan in het begin of omdat mijn banden echt zoveel minder werden. Ik probeerde gewoon aan te pikken voor als hij een foutje zou maken en uitkomen Renault ging ik een beetje wijd en sloeg de achterkant weg. Echter met zoveel geweld dat ik 'm niet meer had, heb toen op de rem getrapt om 'm op de baan te houden, maar was te laat. De schade lijkt nog wel mee te vallen. Een beetje plaatwerk, waarschijnlijk de achteras krom, stuurhuis, casterstang en fusee stuk. De rest moet ik nog even bekijken.
Ik had het fusee gerepareerd en ben aan de opwarmronde begonnen, maar de auto voelde niet goed aan en ik vond het onverantwoord om verder te rijden. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Nogmaals dank aan Gerben, Arie, Jaco, Frank, Bart-Jan (en iedereen die ik vergeet) die me geholpen hebben om de auto weer rijdbaar te krijgen.