alfa155-v6
Member
Member
Contacteer: Website

Re: RE: Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/

ma mar 24, 2008 23:47

ik kan me voorstellen dat dit soort regels niet echt bevordelijk zijn voor het aantal aanmeldingen.
maar bij de naam Storico kan ik me ook wel iets bij voorstellen, daar horen nu eenmaal geen nieuwere modellen bij (dus ook niet de RZ..)
Het is dus vlees noch vis...lijkt me dat deze club eens een duidelijke keuze moet maken. Of enkel de oude modellen of gewoon alles :wink:
Ik vind het persoonlijk niet leuk dat als ik met mijn oudje van bijna 40 jaar kom en dan ook de nieuwe auto's erbij zijn (zeg maar vanaf de 164 serie),
maar goed dat is persoonlijk, wil niet zeggen dat ik die modellen niet mooi vind :wink:
Ik weet dat ik op dit forum een persona non grata ben, of zo heb ik het toch altijd ervaren. Heeft iets te maken met het feit dat ik het jammer vind dat alle Belgen naar de Nederlanders hollen ipv zelf een deftig clubleven op poten te zetten. Eigen ervaring toont aan dat veel mensen graag klagen over een club werking maar zelf plots HEEL stil worden als hen wordt gevraagd om zelfs eens iets mee op poten te zetten of te organiseren, maar dat is een andere discussie..
Maar goed, wat ik jammer vind in de post van Paliri is het feit dat ie zegt dat ie het jammer vind dat als hij een rondrit doet met zijn oudje, dat er dan ook nieuwe Alfa's bij zijn.
Waarom is dat? Veel van de nieuwe alfiste kennen de oude alfa's niet, maar vinden het in 95% ontzettend tof om ze te leren kennen. Ik persoonlijk vind een mix van oud&nieuw veel toffer, dan het "navel staren".
Waarom zou het mij storen als ik met de Montreal in een rit mee rij waarin er ook een Brera of een 8C zou meerijden? Of omgekeerd wie met oldtimer stoor ik als ik mee rij met een 159?
CF heeft zijn problemen, dat is waar, maar ik zou denken dat als je de calender goed leest dat je eigenlijk ziet dat ze dat probleem willen aanpakken: je hebt specifieke ritten voor oldtimers, en daarnaast ritten die openstaan voor oud&nieuw, zoals de Limburgrit die ik op 18 mei organiseer voor CF

Voila, flame away!! :)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011
Alfa Romeo Giulia Ti Verdi Visconti - 2021

Bezoek: www.cosa-nostra.be

alfa155-v6
Member
Member

ma mar 24, 2008 23:55

Ik denk dat de discussie niet zozeer ontstaan is omwille van deze Storico rit, maar dat het meer gaat over het gegeven of iedereen welkom is binnen de belgische club, of dat je enkel maar als volwaardig lid aanzien wordt als je ten minste over een oldtimer/SZ beschikt.
Is dat niet een beetje een misverstand? Ik ben al jaar&dag lid van CF met een 33 en een 155, en ben er nooit met de nek aangekeken..
Wat blijft is dat de Belgische club dynamiek mist (en geen klein beetje)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 25, 2008 08:47

Ik denk dat de discussie niet zozeer ontstaan is omwille van deze Storico rit, maar dat het meer gaat over het gegeven of iedereen welkom is binnen de belgische club, of dat je enkel maar als volwaardig lid aanzien wordt als je ten minste over een oldtimer/SZ beschikt.
Is dat niet een beetje een misverstand? Ik ben al jaar&dag lid van CF met een 33 en een 155, en ben er nooit met de nek aangekeken..
Wat blijft is dat de Belgische club dynamiek mist (en geen klein beetje)
't Ja, misverstand of niet, we zijn zelf een aantal jaren lid geweest met een oude Spider en een (toen nog) nieuwe 156.
Door die Spider waren we inderdaad wel welkom (bij een aantal zeer fijne leden)
Onze vrienden die toen met een 147 reden voelden die welkom al een heel pak minder, en blijkbaar zijn zij/wij niet de enigen die dat zo aanvoelen. Een paar reacties kan je perfect hierboven terugvinden.
Als je bemerkingen hebt over mensen die al of niet een eigen club willen oprichten, doe dat dan via PB.
Dit is niet het moment noch het topic om daarover te gaan discusieren.
Noch om reclame te maken voor je eigen rit. ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alfarmada

RE: Rally Storico - Abdijenrally - Antwerpse Kempen - 6/4/20

di mar 25, 2008 13:49

Dan zullen er toch heel wat misverstanden geweest zijn in het verleden.
Ofwel was er een complot tegen de 156 :wink:
Toen ik ooit met m'n 156 kwam opdagen (toen ook fonkelnieuw) was er alles behalve een gevoel van welkom.
En al zijn er ondertussen wel enkele oldtimers bijgekomen, m'n goesting is over :cry:

Wat zelf iets op poten zetten betreft, vorig jaar hebben Michel en ik een rondrit + BBQ georganiseerd. De enige voorwaarde van deelname was: zorgen dat je Alfahart en mind had.
En aan de reactie's achteraf te horen was iedereen best tevereden. Ja, zowel Bor met z'n mooie nieuwe Brera als Paliri met z'n knappe Berlina.

Als het opvalt dat er ondertussen al zoveel Vlamingen op dit Forum en/of de Scarb terecht komen, zouden de belgen zich dan niet eens moeten bezinnen wat er mis is in hun club :?
Trouwens als ze beiden evenveel te bieden zouden hebben, waarom zou ik dan niet van twee clubs lid kunnen worden.
Gelukkig is de keuze (voorlopig?) niet moeilijk.

Toch hoop ik dat jullie rondrit schitterend weer gaat hebben, het blijven nog altijd Alfa's :wink:

jef 75
Guru
Guru

di mar 25, 2008 17:33

ik ben voorstander van een Belgische club(jaren geleden al) ik heb nooit goede reacties gehad,en alleen is het niet mogelijk helaas.

alfa155-v6
Member
Member

di mar 25, 2008 17:40

't Ja, misverstand of niet, we zijn zelf een aantal jaren lid geweest met een oude Spider en een (toen nog) nieuwe 156.
Door die Spider waren we inderdaad wel welkom (bij een aantal zeer fijne leden)
Onze vrienden die toen met een 147 reden voelden die welkom al een heel pak minder, en blijkbaar zijn zij/wij niet de enigen die dat zo aanvoelen. Een paar reacties kan je perfect hierboven terugvinden.
Als je bemerkingen hebt over mensen die al of niet een eigen club willen oprichten, doe dat dan via PB.
Dit is niet het moment noch het topic om daarover te gaan discusieren.
Noch om reclame te maken voor je eigen rit. ;-)
Toch blijft het zonde dat met deze instelling de inspanningen van een aantal gemotiveerde mensen al bij voorbaat in een negatief licht wordt gesteld. Er zijn genoeg mensen op dit forum (mijzelf inbegrepen) die zelf ook best weten hoeveel tijd&energie er in de voorbereiding van zoiets wordt gestoken, en het is dan toch wel jammer dat een rit wordt afgeschoten omdat ze 'niet door de juiste club wordt ingericht'.
Enfin, waarom al die politiek als het enige doel is een leuke tijd met de alfa hebben?
Ik had overigens geen opmerkingen op specifieke personen, maar wou gewoon een algemene vaststelling meegeven.. (beste stuurlui etc..)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

Alfarmada

di mar 25, 2008 19:04

Toch blijft het zonde dat met deze instelling de inspanningen van een aantal gemotiveerde mensen al bij voorbaat in een negatief licht wordt gesteld.
Ik heb veel respect voor de inrichters van de (elke) rondrit. Er kruipt zeker veel tijd in zo'n organisatie.
Maar nu komen we terug bij het begin van de topic.
Het is alleen jammer dat men dezelfde "fout" blijft maken die al jaren blijkbaar een probleem geeft bij vele mensen.

@jef 75: Als je hulp nodig hebt, geef maar een seintje (zijn we al met 2 :wink: )

alfa155-v6
Member
Member

di mar 25, 2008 19:07

ik ben voorstander van een Belgische club(jaren geleden al) ik heb nooit goede reacties gehad,en alleen is het niet mogelijk helaas.
Met 3 :)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di mar 25, 2008 20:55

Toch blijft het zonde dat met deze instelling de inspanningen van een aantal gemotiveerde mensen al bij voorbaat in een negatief licht wordt gesteld. Er zijn genoeg mensen op dit forum (mijzelf inbegrepen) die zelf ook best weten hoeveel tijd&energie er in de voorbereiding van zoiets wordt gestoken, en het is dan toch wel jammer dat een rit wordt afgeschoten omdat ze 'niet door de juiste club wordt ingericht'.
Wie schiet hier de rit/organisatoren af ???
Niemand heeft iets tegen de organisatoren, noch tegen hun inzet.
Terecht werd de kritische vraag gesteld waarom een Spider 4 wel maar een 75 niet welkom is en daardoor zijn we bij de CQ terecht gekomen.

Ik wens in elk geval de organisatoren veel succes en veel plezier!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

alfa155-v6
Member
Member

di mar 25, 2008 21:05

Wie schiet hier de rit/organisatoren af ???
Niemand heeft iets tegen de organisatoren, noch tegen hun inzet.
Terecht werd de kritische vraag gesteld waarom een Spider 4 wel maar een 75 niet welkom is en daardoor zijn we bij de CQ terecht gekomen.

Ik wens in elk geval de organisatoren veel succes en veel plezier!
Dat een Spider S4 wordt toegelaten is eerder te begrijpen dan een RZ/SZ, omdat ie rechtstreeks teruggaat tot de 105 series.. In mijn opinie zet dat ook wel de deur open voor al de 33s ;). Alfa 33 is een 905 series, net zoals de sudjes en die zijn er ook al sinds 1972. Sh*t, ik had beter met mijn S2 33 ingeschreven.. ;) Nu ja, als het weer niet helemaal 100% is, dan zal het toch met die auto zijn :)
Een stoute vraag: heeft iemand al eens daadwerkelijk geprobeerd om zijn 75 in te schrijven? Ik zou er lelijk van opkijken als ie botweg geweigerd zou worden. Als organisator ben je nl nogal vrij in wat je doet.. (believe me, I know)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 25, 2008 21:13

Ja tuut :!: een 75 is een licht aangepaste 116 serie dus zo kan ik ook met 2 of zelfs wel 3 maten meten.

(Overigens maakt het me geen donder uit welke auto's een organisator wel of niet op een rit wil laten inschrijven, dat voorbehoud heb je als organisator, maar kom dan niet met een gezochte rechtvaardiging aan...)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfa155-v6
Member
Member

di mar 25, 2008 22:40

Ja tuut :!: een 75 is een licht aangepaste 116 serie dus zo kan ik ook met 2 of zelfs wel 3 maten meten.

(
Dat bedoelde ik net, had ik een 75, dan zou ik me met die reden inschrijven ;)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 25, 2008 23:40

(
Dat bedoelde ik net, had ik een 75, dan zou ik me met die reden inschrijven ;)
Oh, bedóelde je het ook zo? Dat had ik er niet uitgehaald :wink: Maar dan zitten we dus op 1 lijn 8)

alfa155-v6
Member
Member

wo mar 26, 2008 16:39

Is een RZ/SZ niet, net als de 75 een 116 serie? Ik dacht altijd van wel
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 26, 2008 16:50

Klopt, de 'ultieme evolutie' van de 116.

Terug naar “Evenementen”