Spectacollo Sportivo in 2006 op:

Spa
59%
26
Zandvoort
18%
8
Assen
23%
10

Totaal aantal stemmen: 44
Alfasassie

RE: Spa Italia, wie is er van hier?

ma mei 30, 2005 13:44

Ook weer thuis.. van een lang weekend met de engelsen incl.. een dagje SPA ;)

Was de moeite waard

Foto's volgen :!:

Groetjes Saskia

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma mei 30, 2005 14:40

Een kleine delegatie van Squadra33 met oa 3 x 33, een spider, een bertone en een sud was zondagmorgen op pad gegaan richting Eiffel.
Onder Aken hebben we eerst wat door bossen gereden en heuvels beklommen via haarspeldbochten en mooie afdalingen gemaakt om daarna richting Spa te rijden.
We kwamen daardoor begin van de middag op het circuit aan waar de auto's buiten de paddock op het parkeerterrein geparkeerd werden.

De toegangscontrole had te weinig bandjes voor onze groep zodat we gratis toegang kregen.

Op de paddock de auto's van de diverse merken bekeken waarna de actie op de baan gezien moest worden.
Viel inderdaad op dat de Ferrari's / Lambo's veel tijd hadden en in een beperkt groepje reden en de grande parade wel heel erg langzaam verliep. De file na afloop op de snelweg reed bijna sneller.
Kan me de frustratie van velen heel goed voorstellen want ik persoonlijk was blij dat ik gratis naar binnen kon en geen extra geld had uitgegeven om te rijden.

Dat brengt me tot een vraag wat wij als Alfa rijders nou verwachten van evenementen als Viva Italia , Spa Italia en Italia a Zandvoort.
Deze evenementen hebben traditie getrouw de grootste en meest enthousiaste opkomst van de Alfa Romeo bezitters/bezitsters terwijl de organisatie de show opbouwt rond de Ferrari's etc.

Het lijkt me het leuktst als je diverse groepen creert die gelijkwaardige ervaring hebben en die met elkaar laat rijden. Beetje als Spettacolo maar dan met diverse Italiaanse merken.
Zoiets had je vroeger op Viva Italia waar je bijvoorbeeld samen reed met Ferrari's etc.

Kan het publiek ook eens zien hoe snel een Ferrari is of hoe snel een Alfa ten opzichte van een Ferrari etc is. Beetje perspectief dus.
De opmerking was al gemaakt dat het bekijken van alleen rondje Ferrari , Lambo etc geen perspectief biedt en de Bertone die op de baan in die groep reed op het oog net zo snel was.

Valt me wel altijd op dat Spa toch altijd grote aantallen Ferrari's en Lamborghini's aan trekt.
Meer dan er ooit in Nederland op Assen of Zandvoort zullen verschijnen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Spa Italia, wie is er van hier?

ma mei 30, 2005 15:31

Dat brengt me tot een vraag wat wij als Alfa rijders nou verwachten van evenementen als Viva Italia , Spa Italia en Italia a Zandvoort.
Hoewel deze vraag volgens mij een onderwerp op zich is, verwacht ik van dit soort evenementen niet meer dan een soort van trackday met gelijkgestemden(wat betreft de automerkkeuze). Het bekijken van de auto's trekt mij niet. Laat ik het zo zeggen. Ik zie liever een auto rijden, dan dat ze stilstaan. Een concours délegance is ook niet mijn ding.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

edwin
Junior Member
Junior Member

ma mei 30, 2005 16:19

http://www.xs4all.nl/~enugtere/spa05.html

Beetje grote foto's ik verklein ze van de week nog, dan zet ik meteen de rest erop :D

Zitten geloof ik aardig wat forumers bij.

Zijn mijn eerste circuit-foto's met mijn spiegelreflexcam

Ed

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mei 30, 2005 16:21

Ook vorig jaar hebben wij reeds dezelfde bedenkingen gemaakt tegenover de organisatie. (met een vurig reply van hen uit :-) )
De allereerste SpaItalia was gegroeid uit de organisatie van de belgische Alfa club, en zodoende had Alfa Romeo dan ook het grote plein en de F1 pit ter beschikking.
Jaar 2 had al wat meer succes bij de andere merken en vanaf vorig jaar heeft de organisatie de richting van het grote geld gekozen.
Lambo en Ferrari is dan ook prominent aanwezig en heeft het grootste deel tracktime.

Voor een klein stukje begrjip ik de organisatie wel, wetende dat Alfa Romeo Belgio voor geen € sponsoring of investering voorziet voor dit soort evenementen. Maar voor ons, als "gewone" liefhebber is de pret eraf.
En er zijn al zoveel Ferrari-evenementen.

Wij kijken in elk geval al uit naar het Spett. Sport. en hebben eveneens beslist SpaItalia minstens één jaar over te slaan.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Rees Cees

ma mei 30, 2005 16:26

Beetje grote foto's ik verklein ze van de week nog, dan zet ik meteen de rest erop :D

Ed
mooie foto´s klasse.

Was het rijden achter die met kruipolie gevulde pees karren maar in verhouding tot de mooie foto´s.

in de 3e sessie mocht ik er na 2 rondjes af (te hard rijden) vier belgen in een 156 maakten het pas echt bont, zal het wel een keer op het forum zetten (filmpje)

LENZ
Guru
Guru

ma mei 30, 2005 16:28

woody, is de grijze sprint met slicks van jou?
Onze 155 stond 's ochtends naast jouw sprint.
Dus de 3e GP was nog erger, lijkt meer op pesterij van die pace car bestuurder danop veiligheid.
De pace car die in de eerste GP voor ons reed was een Sportwagon van van lingen die de boel ernstig ophield, deze SW ging in de volgende gp's een stuk harder, weet dus niet of dit in de 1e gp kwam door een trage pace car voor hem, maar ik werd er helemaal ziek van.Erg frustrerend.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Dinky Boy
Miniaturista

ma mei 30, 2005 16:54

Nou zeg, Ed, dat zijn inderdaad heel fraaie foto's! Echt een klasse-camera. Ken je nou inmiddels alle knopjes? :P

Alfasassie

ma mei 30, 2005 17:42

:roll: Tja, die foto's van velen kan ik niet meer tegenop..

Gelukkig gewoon kunnen genieten! :D

Toch wat foto's op mijn website..
http://www.alfasassie.nl

Alfa Romeo en dan Spa Italia.. Simpel toch ;)?

Groetjes Saskia

edwin
Junior Member
Junior Member

ma mei 30, 2005 17:56

Nou zeg, Ed, dat zijn inderdaad heel fraaie foto's! Echt een klasse-camera. Ken je nou inmiddels alle knopjes? :P
Ik heb me meteen aangemeld bij het canonforum, kijken of ze nog tips hebben, ik ben netjes overal vanaf gebleven, ik ga van de week toch maar eens kijken waar die knopjes voor dienen. :lol:

@ Forza, jullie reden zo langzaam om mij de tijd te geven voor de foto's :wink:

Ed

Dinky Boy
Miniaturista

ma mei 30, 2005 18:05

Afbeelding

Hihi, niet met volle mond praten, GTJ :blue_lol:

Een ding begrijp ik niet Sas, nou staan er 120 Spiders op die parking en dan fotografeer jij de meest smerige????? :roll: #-o :biggrin:

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 30, 2005 18:36

woody, is de grijze sprint met slicks van jou?
Onze 155 stond 's ochtends naast jouw sprint.
Dus de 3e GP was nog erger, lijkt meer op pesterij van die pace car bestuurder danop veiligheid.
De pace car die in de eerste GP voor ons reed was een Sportwagon van van lingen die de boel ernstig ophield, deze SW ging in de volgende gp's een stuk harder, weet dus niet of dit in de 1e gp kwam door een trage pace car voor hem, maar ik werd er helemaal ziek van.Erg frustrerend.
Yep. Da's de mijne.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

Afbeelding

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 30, 2005 18:39

Ed
Moooooie foto's. Ik ben enorm blij dat je mij 2 maal hebt vastgelegd.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 30, 2005 19:05

Zijn mijn eerste circuit-foto's met mijn spiegelreflexcam Ed

Potjandorie. Dat zijn zeker mooie Foto`s. Dat is volgens mij geen Peppi en Kokki camera. Digitaal? Ik zoek ook een nieuwe, maar deze heb ik wel oren na. :thumbs:

Alfasassie

ma mei 30, 2005 19:07

Moooooie foto's. Ik ben enorm blij dat je mij 2 maal hebt vastgelegd.
Dus daar waren die draden of t-rippies die Forza toch niet nodig bleek te hebben..

Je had Woody ermee vast gelegd ed :roll:

Groetjes Saskia

Terug naar “Evenementen”