Je hebt helemaal gelijk! Echter, het is gewoon heel lastig om in te delen. Zo ben ik met mijn toch redelijk potente 2 liter 90 voorbij gereden door 2 of 3 Giullia's .. ook een rode Spider 1600 kon ik maar net op tijd inhalen op het rechte stuk voor de bocht .. was nek aan nek!
Je zou dan beter qua motorisering & snelheid indelen, dus de snelle 75 QV's bij de 155 2.0 TS en sneller, de GTV6sen en de SZ's reg 1. De 2 liter carbs Alfa's bijelkaar, dus ook Giulia's en Spiders 2000 bij de 90 2 liter en 155 1.8 TSsen enzo. Etc...
Maar waar het in de eerste plaats om draait, wil de eigenaar hard rijden of niet?! Een dikke 155 V6 kan best netjes en bedeesd rondjes willen sturen terwijl de eigenaar van een Bertje het pedaal door de vloer trapt en in de bochten op de limiet zit!
Zeg het maar!
.. uitgangspunt is dat je een register als geheel de baan op wilt sturen! Daarnaast heb je 3 hele grote registers in de vorm van 155, 75 en Bertone/Giullia .. deze kunnen niet samen in de baan, dus daar heb je al de basis voor reg. 1, 2 en 3 !! Alleen welke kleinere registers stop je waar? That's the question
Iemand die niet keihard wil rijden, die niet hard een hoek om wil zou zich toch inderdaad moeten afvragen of hij wel tussen de jonges wil rijden die dat wel doen .. het IS een circuit tenslotte, dan kun je het verwachten. Niet dat je er minder recht op hebben zou overigens ..
Persoonlijke note: wat ik persoonlijk gewoon NIET vind kunnen, het uitremmen van een mede Alfist bij een bocht en op het laatste moment besluiten van ik prik hem ertussen! Hij die op de racelijn(!!) rijdt, heeft dan officiëel voorrang, maar door de uitrem actie komt die andere ertussen en moet hij die netjes de lijnen rijdt ineens uitwijken! Heb je een strak onderstel is dat op zich nog niet zo'n drama, maar heb je een boot bij je met standaard slap onderstel en smalle, goedkope banden dan KUN je niet zomaar 1 2 3 uitwijken!!
Imho moet je alleen inhalen bij het opkomen van de rechte stukken en alleen bij voldoende snelheidsverschil, en niet ten koste van alles! Lukt het niet, dan sluit je weer aan, bastá!