Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 164 op SS Zandvoort 4 September

za sep 10, 2005 21:40

Het was natuurlijk ook niet mijn bedoeling iedereen met een zilverkleurige Bert aan te vallen

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: 164 op SS Zandvoort 4 September

za sep 10, 2005 21:50

Zo waren er bij de register II rit op zondag ook mennekes die het nodig vonden in te halen in bochten. Zoals een zilvermetallic spijltjesgrille (2000 ? Junior nieuwe serie ?) met kenteken AH-x3-xx. JE BENT EEN FLAPDROL EN EEN PANNEKOEK ! Als je wil racen kom ik wel met de 75 en dan zien we wel weer ! :evil: :evil: :evil: :evil:

Sorry dat je een x ingehaald heb !! :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 11, 2005 08:07

Heb ook een aantal keren gezondigd in de Register 2 en was wel op de briefing :oops:

Ik vond het snelheidsverschil tussen sommige auto's zo groot dat ik toch heb ingehaald, wel na oogcontact en handgebaren met de andere bestuurders, ze gingen ook aan de kant rijden om ruimte te geven, dus geen "raceacties" maar inhalen met wederzijdse toestemming noem ik dat, zie ik geen gevaar in.
Ik vond de indeling van de registers daarom dan ook niet echt logisch, Spiders bij de 75's en SZ's,Giulietta's bij de Giulia's .
Misschien volgens jaar de registers anders indelen op basis van gelijkwaardige techniek, 75,GTV,SZ Reg 1, alle 105 Reg 2, Reg 3, giulietta en ouder ?

Denk dat dit onderlinge irritaties en daardoor rare inhaalacties verminderd en dus veiliger is

Ik overweeg danook om volgend jaar helemaal niet of voor een ander onderdeel in te schrijven
trasforma il meglio in massimo

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

zo sep 11, 2005 11:46

Je hebt helemaal gelijk! Echter, het is gewoon heel lastig om in te delen. Zo ben ik met mijn toch redelijk potente 2 liter 90 voorbij gereden door 2 of 3 Giullia's .. ook een rode Spider 1600 kon ik maar net op tijd inhalen op het rechte stuk voor de bocht .. was nek aan nek!

Je zou dan beter qua motorisering & snelheid indelen, dus de snelle 75 QV's bij de 155 2.0 TS en sneller, de GTV6sen en de SZ's reg 1. De 2 liter carbs Alfa's bijelkaar, dus ook Giulia's en Spiders 2000 bij de 90 2 liter en 155 1.8 TSsen enzo. Etc...

Maar waar het in de eerste plaats om draait, wil de eigenaar hard rijden of niet?! Een dikke 155 V6 kan best netjes en bedeesd rondjes willen sturen terwijl de eigenaar van een Bertje het pedaal door de vloer trapt en in de bochten op de limiet zit! :roll:

Zeg het maar! :!:

.. uitgangspunt is dat je een register als geheel de baan op wilt sturen! Daarnaast heb je 3 hele grote registers in de vorm van 155, 75 en Bertone/Giullia .. deze kunnen niet samen in de baan, dus daar heb je al de basis voor reg. 1, 2 en 3 !! Alleen welke kleinere registers stop je waar? That's the question :)

Iemand die niet keihard wil rijden, die niet hard een hoek om wil zou zich toch inderdaad moeten afvragen of hij wel tussen de jonges wil rijden die dat wel doen .. het IS een circuit tenslotte, dan kun je het verwachten. Niet dat je er minder recht op hebben zou overigens .. :wink:

Persoonlijke note: wat ik persoonlijk gewoon NIET vind kunnen, het uitremmen van een mede Alfist bij een bocht en op het laatste moment besluiten van ik prik hem ertussen! Hij die op de racelijn(!!) rijdt, heeft dan officiëel voorrang, maar door de uitrem actie komt die andere ertussen en moet hij die netjes de lijnen rijdt ineens uitwijken! Heb je een strak onderstel is dat op zich nog niet zo'n drama, maar heb je een boot bij je met standaard slap onderstel en smalle, goedkope banden dan KUN je niet zomaar 1 2 3 uitwijken!!

Imho moet je alleen inhalen bij het opkomen van de rechte stukken en alleen bij voldoende snelheidsverschil, en niet ten koste van alles! Lukt het niet, dan sluit je weer aan, bastá!
== >> www.alfa90.nl << ==

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 11, 2005 12:07

Begrijp me niet verkeerd, ben geen raceneus, register rijden is geen race maar een "kennismaking" met de baan. Feit is wel dat je dan eens stevig wil doorrijden, geen rekening hoeft te houden met snelheidscontroles e.d.
M.I. is op de baan rijden iig moeite doen een beetje tempo te houden, proberen de lijnen te rijden, maar zelfs dat proberen sommigen niet eens

Ik heb achter auto's gereden die niet harder reden dan 80 en en dan ook nog helemaal aan de verkeerd kant van de baan, om hierachter te blijven zitten vond ik een beetje frustrerend, werd hierdoor ondertussen zelf ingehaald, en heb deze mensen dus ingehaald, op een veilige manier welliswaar maar toch.

Ik persoonlijk heb er helemaal geen problemen mee om plaats te maken voor iemand die veel sneller is op de baan, ik geef dan dmv richtingaanwijzer of handgebaar aan dat ik hem gezien heb, ga van de ideale lijn, rem wat vroeger afhankelijk van de situatie zodat er ruimte is om veilig in te halen waarna ik dan zelf mijn eigen tempo kan vervolgen, als iedereen dit gediciplineerd doet lijkt het me veel leuker om te doen
trasforma il meglio in massimo

aralfa
Member
Member

zo sep 11, 2005 13:49

Roeltje 164 was top dat je in/na de tarzan mijn groete met je duimpje omhoog :!:
Dit was aan het einde van het grouppo rijden.

Ciao Arjan

Kabouter
Junior Member
Junior Member

zo sep 11, 2005 14:09

Hallo Kosta, ik toeterde omdat iemand kwam invoegen, maar niet om in te halen er reden een paar 155 voor me en een 155 wou ertussen en wat betreft het inhalen heb je gelijk, ik was te laat op het circuit en reed in principe in één keer de baan op zonder briefing :oops: :oops: , maar volgens mij heb ik alleen één keer getoeterd, verder wel veel ingehaald, maar goed je bericht is duidelijk en ik zal de volgende keer op tijd zijn voor de briefing en uitkijken met evt inhalen...
maar het ging goed en hard en ik reed i.d.d in een groene 164 V6
Dat was dus in de Gruppo Europa II ? Was jij het die ook tussen die twee Giulia's doorgeschoot? Ik ben me echt de tering geschrokken omdat iemand over rechts tussen ons door inhaalde..

Ik maak me er nu niet meer boos om, maar het was in mijn eerste ronde dat ik ooit op een circuit heb gereden en moest de guul helemaal planken om mee te komen. Voor mijn gevoel ging het dan ook maar net goed (vooral omdat ik qua remmen/vermogen (1300..) /onderstel) veel minder mogelijkheden heb dan met een 164.

No hard feelings, wilde dit alleen even kwijt. Heb verder super genoten van een prachtige ervaring! Volgend jaar weer!

Bas

p.s. hmm, misschien toch maar een 2 liter erin... :cry:

Maxtor
Guru
Guru

zo sep 11, 2005 15:04

Desondanks de briefing hield men zich daar toch niet echt aan. Bij vrij rijden organisatie ging het ook vrij lomp allemaal, reden volgens mij ook mensen tussen die niks met organisatie of iets te maken hadden. Op een gegeven moment drukte een Engelsman zijn 145 vrolijk links ertussen terwijl ik al in die bocht zat, echter hield zijn 145 het niet zo mooi als mijn 33 en begon die uitstapjes mijn kant op te maken, echt belachelijk. Ik ben zeker bij organisatierijden heel veel ingehaald omdat ik verreweg het minste vermogen had met mijn 1300 daar had ik niet zoveel problemen mee, maar doe het dan wanneer het wel kan. Uitkomen bochten en op de stukken naar de volgende bocht toe prima maar dan wel als je auto genoeg vermogen heeft om er dan ook daadwerkelijk langs te komen. En dan nog op het rechte stuk ineens een monoposto die langs kwam denderen, was ook even schrikken blazen.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Alfajack
Member
Member

Re: 164 op SS Zandvoort 4 September

zo sep 11, 2005 19:17

Namens Mij en Harry en in totaal 17 andere 164 rijders met aanhang bedankt dat we toch een eigen plekkie hadden, dan wel niet op de Paddock maar dat komt volgend jaar wel.
We hebben erg genoten en hadden ook 3 Belse vrienden en 1 Duitse , met o.a 1maal 2.0 V6 TB en een Duitse en een Belse Q4 in de gelederen en nog veel meer mooie Bella's w.o Hans met de TB V6 en Shark, al met al was de opkomst gewoon goed :wink:
Zelf nog gruppo Europa gereden, gaat zelfs met een 164 aardig gek..... 8) :twisted:

Afbeelding

klik hier voor foto's http://www.hapemo.com/zandvoort/zandvoort.html

En Veel Mooi Weer en Mooie Bella's gezien, pittige races en kleding voor me zoon gescoord, en mezelf :wink:
Ik vind dit nog steeds de mooiste foto Roel:

Afbeelding

8) 8)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo sep 11, 2005 19:21

Ik rij mee met Groep A of helemaal niet. In deze klasse is er de meeste discipline, veelal
mensen met circuit ervaring en kijkt men in spiegels.

Het is uiterst storend en zelfs gevaarlijk als men netjes achter iemand blijft rijden met
bijvoorbeeld 80 km/h en iemand komt met dermate snelheidsverschil aan.....ik pas ervoor.

Roeltje 164

zo sep 11, 2005 20:34

ehh Sorry voor alle consternatie, maar het is me duidelijk, bedankt voor de complimeneten en excuses voor degene die ik ongewild heb laten schrikken, volgend jaar zeker weer en dan ook 164 op de paddock...... 8) :lol:

gr Roel

www.alfa164register.nl

Andretti Molletti

ma sep 12, 2005 11:58

Ik rij mee met Groep A of helemaal niet. In deze klasse is er de meeste discipline, veelal
Helemaal mee eens... Dat gruppo gedoe is mij vorig jaar ook in het verkeerde keelgat geschoten... Misschien eens tijd om permanent twee RC's er tussen te zetten? Of een paar vd organisatie oid... iig reden voor mij om daar niet meer levensmoe tussen te gaan sukkelen... ;)

Wat wel frustrerend (nou ja frustrerend is een groot woord) is, is dat bij de onderdelen waar er niet ingehaald mag worden er mensen rijden die totaal geen bochtsnelheid ontwikkelen maar op het rechte eind meer vermogen hebben...Zodoende zit je vanaf eind bosuit tot half Tarzan niet achter ze ;)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma sep 12, 2005 13:08

De snelheidsverschillen waren hier en daar idd gevaarlijk groot. Bewust moest je hier een daar wel eens een gaatje laten vallen om weer wat vrije baan voor je te hebben.
Wat de volgende keer iig iedereen duidelijk moet worden gemaakt is dat de eerste ronde een als vorm van opwarmronde moet worden gezien. De eerste ronde in de Gruppo-Europa 1 leverde namelijk een heleboel linke situaties op doordat met name toen de snelheidsverschillen het grootste waren. Dit was te voorkomen geweest door de eerste ronde een Pace-Car in te zetten, zodat iedereen de techniek een beetje op temperatuur kon brengen en eens even kon uitvlooien hoe de bochten precies in elkaar staken.

Bij het vrije rijden waren de snelheidsverschillen het grootst, en werd onderling best wel ingehaald, maar onveilig??? Nee dus. Iedereen spiegelde "driftig" :wink:, er werd uitsluitend links ingehaald en was duidelijk in zijn bedoelingen. Hulde voor de rijders :!:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Super72
Member
Member

ma sep 12, 2005 13:28

Yep, ook voor mij volgend jaar geen Gruppo Europa meer. Ik was een beetje bang dat in het vrij-rijden-gebeuren allemaal hardcore would be-racers zouden zitten, waar ik liever niet mee in aanraking kom, maar dat valt - als ik het zo lees - juist reuze mee. Ik heb redelijk wat circuit-ervaring en de onervarenheid van mijn mede-Gruppo Europa II-'cursisten' viel me tamelijk rauw op mijn dak. Precies wat de opzet was, natuurlijk (beginners laten proeven van het circuitrijden), maar het niet-spiegelen, de snelheidsverschillen, het ondanks-het-verbod-toch-inhalen en (jawel) het passeerverbod ontnamen me een beetje het plezier. Het niet-spiegelen en de snelheidsverschillen had ik vooraf ingecalculeerd, maar dat je niet mocht inhalen hoorde ik pas tijdens de briefing, zo'n 10 minuten voor de start. Gelukkig heb ik een auto waarmee passeeracties op het rechte stuk geen probleem zijn, maar toch... ik had me er iets meer van voorgesteld. Ik snap de achterliggende gedachte van de organisatie volledig (en juich die ook toe), maar volgend jaar dus toch maar de iets ervarener groep opzoeken.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Alfajack
Member
Member

ma sep 12, 2005 21:22

Het is uiterst storend en zelfs gevaarlijk als men netjes achter iemand blijft rijden met
bijvoorbeeld 80 km/h en iemand komt met dermate snelheidsverschil aan.....ik pas ervoor.
Inderdaad, ik reed vorig jaar mee bij de registers in mn 75 en voor mij ging een ander tijdens het insturen en remmen van een bocht even 180 graden om.. lekker hoor als je daar achter hangt, ook al is het met "voldoende" afstand.. dan maar beter op voorhand er voorbij!

Terug naar “Evenementen”