Gerben
Member
Member
Contacteer: Website

RE: Gerben 1e kampioen Squadra Italia

zo okt 15, 2006 19:03

Hallo

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en de interesse.
Voor mij is het een erg leuk seizoen geweest, voor het eerst rijden met Squadra Italia en voor het eerst met een 6 cilinder.
Ik vind het echt heel leuk om met de andere Alfa's te racen al was de opkomst soms wat magertjes.
Dit jaar heb ik zo vaak mee gereden als mogelijk was en niet geheel zonder succes.
Ook was het rijden op Spa echt heel gaaf en daar komt een 75 met een 6 cilinder onder de kap echt helemaal tot zijn recht.
De jaren daarvoor heb ik altijd geracet met een twinspark motor die al twee ton straatervaring had en daarmee leer je dan echt wel sturen (door gebrek aan vermogen) en hiermee werd ik zelf derde bij het SS van 2004 in de modefied klasse in de regen.
Dit jaar ook weer veel moeten leren immers de auto is nu echt heel anders als vroeger, maar het geeft wel aan dat je met een 6 cilinder (hard) kan racen.
Ten slotte wil ik even mijn dank uit laten gaan naar Arie (mijn trouwe steun en toe verlaat en technische brein) , Remco (mijn altijd aanwezige circuit monteur) en Nelleke ( psychische steun en zorgt er altijd voor dat al mijn spullen klaar staan)
Ik hoop iedereen en meer mensen die nog bezig zijn een auto te bouwen volgend jaar weer tegen te komen bij bijvoorbeeld de Trofeo, want daar gaat zo te horen het een en ander veranderen.
Vriendelijke groet Gerben, Je weet wel met nr 100
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

paul veloce
Full Member
Full Member

zo okt 15, 2006 20:45

Mooi gezegd Gerben, alsnog gefiliciflapstaart
Paul
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

A-Repair
Full Member
Full Member

ma okt 16, 2006 13:12

Even een berichtje van de" andere helft" van Scuderia Nuova. Alle SI rijders gefeliciteerd, zonder jullie was dit jaar niet mogelijk geweest. Gerben gefeli met je eerste plaats. Ik heb zelf weinig gereden dit jaar, alleen Superreeswiekend, SPA en Trofeo tijdens SS. (rode 33 met startnummer 106 of 36) Wel weer heel veel lol gehad en lekker weinig problemen. Alleen een "lekke" distributieriem voor Gerben op Assen. (moet je maar geen Volvo's inhalen door de grindbak). Ferdy heeft ook goed gereden in z'n eerste jaar met een achterwielaangedreven auto. Met een 75 ga je niet zomaar hard, maar hij heeft laten zien dat het goed mogelijk is. Gefeli met de tweede plaats. De Fratelli Canucce hebben ondanks problemen een mooie derde plaats gehaald. Ze blijven altijd lachen en geven niet op, gezellige gasten Peter en Marc. De andere coureurs zijn ook echte doorzetters, het is een gezellig kluppie. Volgend jaar bij de Trofeo in de nieuwe vorm? Nog even een bedankje voor iedereen van de organisatie die de SI dit jaar mogelijk maakten. Groeten, Arie

christiaan
Member
Member

Re: RE: Gerben 1e kampioen Squadra Italia

ma okt 16, 2006 18:22

Even een berichtje van de" andere helft" van Scuderia Nuova. Alle SI rijders gefeliciteerd, zonder jullie was dit jaar niet mogelijk geweest. Gerben gefeli met je eerste plaats. Ik heb zelf weinig gereden dit jaar, alleen Superreeswiekend, SPA en Trofeo tijdens SS. (rode 33 met startnummer 106 of 36) Wel weer heel veel lol gehad en lekker weinig problemen. Alleen een "lekke" distributieriem voor Gerben op Assen. (moet je maar geen Volvo's inhalen door de grindbak). Ferdy heeft ook goed gereden in z'n eerste jaar met een achterwielaangedreven auto. Met een 75 ga je niet zomaar hard, maar hij heeft laten zien dat het goed mogelijk is. Gefeli met de tweede plaats. De Fratelli Canucce hebben ondanks problemen een mooie derde plaats gehaald. Ze blijven altijd lachen en geven niet op, gezellige gasten Peter en Marc. De andere coureurs zijn ook echte doorzetters, het is een gezellig kluppie. Volgend jaar bij de Trofeo in de nieuwe vorm? Nog even een bedankje voor iedereen van de organisatie die de SI dit jaar mogelijk maakten. Groeten, Arie
De SI is achteraf een hele goede start gebleken voor mensen die kwalitatief goed kunnen rijden maar niet overal goed hun ei kwijt konden.
En dat....heeft het nodige veroorzaakt. :D
Ook de SI heeft de nodige moeite gehad om voldoende rijders aan de start te krijgen enerzijds door de dagen in het midden van de week..anderzijds ..het hele grote aanbod aan dagen die echt niemand allemaal had kunnen rijden laat staan het alfatje zelf :wink:
Ik weet dat de Trofeo de belangen voor iedereen wil en moet behartigen,uiteraard kunnen we het niet altijd iedereen naar de zin maken maar ik denk dat we beslist op de goede weg zitten.
Op de beste races zijn al optie's genomen..nu nog de kalender sluitend maken en klaar zijn we dan daarmee.
Ook de deelname van de duitsers zal goed doen, ze rijden wat rustigere tijden,zijn enthousiast..en het scheelt simpelweg poen en last but not least..allemaal vreemde rijders erbij geeft echt gave races met volwassen startvelden voor de hobbyist en de superserieuze gasten die (nog) harder gaan.
Ik heb er vreselijk veel zin in ! en ben ervan overtuigd dat het een heel gaaf en spannend jaartje gaat worden.
Nog te doen zijn sponsors afhandelen..die overigens nu minder afwijzend zijn..door de grote van de club.
En de communicatie naar buiten.
Binnen afzienbare tijd krijgt iedereen zijn info nogmaals zodat we dan van kiet kunnen gaan.!

laterrrs.
je moet gewoon nog meer gas geven.

LENZ
Guru
Guru

ma okt 16, 2006 20:22

Ik hoop iedereen en meer mensen die nog bezig zijn een auto te bouwen volgend jaar weer tegen te komen bij bijvoorbeeld de Trofeo, want daar gaat zo te horen het een en ander veranderen.
Volgend jaar bij de Trofeo in de nieuwe vorm?
Ik neem aan dat Squadra Italia toch ook wel gewoon doorgaat volgend jaar?

TurboMarc
Guru
Guru

ma okt 16, 2006 20:49

@LENZ,

Over de toekomst van SI wordt druk nagedacht. Opkomst dit jaar was erg matig. Totaal wel 25 rijders, maar nooit meer dan 15 tegelijk. Ik kan zo 3 races noemen waar maar 4 man aan de start stond.
Dat is niet leuk en niet echt een race. De dagen dat het wel druk was waren er veel trofeo rijders aanwezig. Op het spettacolo was het een groot startveld omdat veel SI rijders daar meededen.
Er is denk ik geen ruimte voor 2 alfa klasses in nederland, in iedergeval niet met 2 volle agenda's. Wellicht moeten we dus inkrimpen naar 3 weekenden waarin het wel druk is , en bijvoorbeeld 3 wedstrijden met de trofeo meedoen. Dan heeft iedereen wat hij wil, volle startvelden met alleen alfa's.
Op de overige dagen kunnen we bijv. met de sportklasse meedoen bij de DNRT. Race je tegen alfa's en BMW's etc. in een vol startveld, dat is voor iedereen leuker.

Tenzij er zich morgen 10 nieuwe rijders melden die zich nu al vastleggen voor volgend jaar SI....
Het kan dus nog alle kanten op...
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Bakeyman

ma okt 16, 2006 21:52

De SI is achteraf een hele goede start gebleken voor mensen die kwalitatief goed kunnen rijden maar niet overal goed hun ei kwijt konden.
En dat....heeft het nodige veroorzaakt. :D
Ook de SI heeft de nodige moeite gehad om voldoende rijders aan de start te krijgen enerzijds door de dagen in het midden van de week..anderzijds ..het hele grote aanbod aan dagen die echt niemand allemaal had kunnen rijden laat staan het alfatje zelf :wink:
Ik weet dat de Trofeo de belangen voor iedereen wil en moet behartigen,uiteraard kunnen we het niet altijd iedereen naar de zin maken maar ik denk dat we beslist op de goede weg zitten.
Op de beste races zijn al optie's genomen..nu nog de kalender sluitend maken en klaar zijn we dan daarmee.
Ook de deelname van de duitsers zal goed doen, ze rijden wat rustigere tijden,zijn enthousiast..en het scheelt simpelweg poen en last but not least..allemaal vreemde rijders erbij geeft echt gave races met volwassen startvelden voor de hobbyist en de superserieuze gasten die (nog) harder gaan.
Ik heb er vreselijk veel zin in ! en ben ervan overtuigd dat het een heel gaaf en spannend jaartje gaat worden.
Nog te doen zijn sponsors afhandelen..die overigens nu minder afwijzend zijn..door de grote van de club.
En de communicatie naar buiten.
Binnen afzienbare tijd krijgt iedereen zijn info nogmaals zodat we dan van kiet kunnen gaan.!

laterrrs.[/quote]

Haai Christiaan, lekker positief verhaal. Helemaal goed en ook ik heb er, na een aantal races Trofeo en SI dit jaar, mega veel zin in 2007. Autootje moet nog een tikkie sneller, wat frissere bandjes... pas maar op :twisted:

LENZ
Guru
Guru

ma okt 16, 2006 22:11

Ik zou het erg jammer vinden als squadra italia volgend jaar niet meer in de huidige vorm zal bestaan.
Voor mij en ik denk voor een heleboel andere ligt het niveau van de challenge gewoon veel te hoog en hier biedtSI uitkomst.
Om leuk mee te kunnen rijden in de modfied 2000 moet je buiten rijderskwaliteit, serieus veel geld neerleggen om een enigzins competatieve auto neer te zetten. De snelste SI rijders kunnen eigenlijk al niet aanhaken bij de Modified 2000 auto's of vallen in de modified plus.
Deze grens ligt bij SI wat lager
Klopt het niet dat er door de introductie van SI dit jaar er momenteel een hoop (nieuwe) mensen bezig zijn om voor volgend seizoen een leuke racer klaar te maken, ben zelf met een 155 Bezig, die bij de challenge gelijk al in de modified plus zou vallen, maar waarschijnlijk nog niet eens in de buurt kan komen van de tijden van de langzaamste mod 2000 rijders. Begon in eerste instantie met een 75 TS, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op een 155, puur omdat dit type (buiten de STW/DTM sucessen) zellden als racer wordt gebruikt, iedereen die ik hier over spreek zegt dat het niks wordt met deze auto, maar we gaan het gewoon proberen :lol:

Rees-Cees

ma okt 16, 2006 22:49

Ik zou het erg jammer vinden als squadra italia volgend jaar niet meer in de huidige vorm zal bestaan.
Voor mij en ik denk voor een heleboel andere ligt het niveau van de challenge gewoon veel te hoog en hier biedtSI uitkomst.
Om leuk mee te kunnen rijden in de modfied 2000 moet je buiten rijderskwaliteit, serieus veel geld neerleggen om een enigzins competatieve auto neer te zetten. De snelste SI rijders kunnen eigenlijk al niet aanhaken bij de Modified 2000 auto's of vallen in de modified plus.
Klopt het niet dat er door de introductie van SI dit jaar er momenteel een hoop (nieuwe) mensen bezig zijn om voor volgend seizoen een leuke racer klaar te maken, ben zelf met een 155 Bezig, die bij de challenge gelijk al in de modified plus zou vallen, maar waarschijnlijk nog niet eens in de buurt kan komen van de tijden van de langzaamste mod 2000 rijders. Begon in eerste instantie met een 75 TS, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op een 155, puur omdat dit type (buiten de STW/DTM sucessen) zellden als racer wordt gebruikt, iedereen die ik hier over spreek zegt dat het niks wordt met deze auto, maar we gaan het gewoon proberen :lol:
je denkt te veel (das voor paarden want die hebben een veeeeeeeeeeeeeeel groter hoofd).
vanavond effe met Arie de man zitten bellen en een paar heel goede ideetjes bedacht voor de "mindere" onder ons die zeker een plaats kunnen krijgen in de nieuwe Challenge formule. En nou niet boos worden over het woordje mindere aub.

ow ja en met je 155 kun je mij niet bijhouden(grapje)

LENZ
Guru
Guru

ma okt 16, 2006 22:54

En nou niet boos worden over het woordje mindere aub.
Is toch ook zo.

Nee, zeker niet maar ik ga het wel proberen :D ,

rechtuit zal misschien nog wel lukken, maar zo'n ding gaat de hoek niet om joh :cry:

Rees-Cees

ma okt 16, 2006 22:58

En nou niet boos worden over het woordje mindere aub.
Is toch ook zo.

Nee, zeker niet maar ik ga het wel proberen :D ,

rechtuit zal misschien nog wel lukken, maar zo'n ding gaat de hoek niet om joh :cry:
dus je licentie halen en mee rijden volgend jaar.

christiaan
Member
Member

ma okt 16, 2006 23:12

zonder wat te beloven...ook het regelement is een rekbaar begrip.

er zouden zomaar meer klasse's kunnen komen,en het bestuur kan individueel beslissen.

wat Lenz aankaart..daar hebben we ook aan gedacht.

Rees-Cees

ma okt 16, 2006 23:19

zonder wat te beloven...ook het regelement is een rekbaar begrip.

er zouden zomaar meer klasse's kunnen komen,en het bestuur kan individueel beslissen.

wat Lenz aankaart..daar hebben we ook aan gedacht.
er denken meer mensen op de achtergrond mee om het voor een ieder leuk te maken :wink:

TurboMarc
Guru
Guru

ma okt 16, 2006 23:25

LENZ,

Bij SI is er weinig tot niets bekend van mensen die plannen hebben voor volgend jaar. Vervolgens is de stap van voornemens zijn naar echt meedoen ook nog een hele grote.
Laat de mensen die serieus bezig zijn voor volgend jaar een mailtje sturen naar info@squadra-italia.nl . Als we een beeld kunnen vormen hoeveel dit er eventueel zijn kunnen we een inventarisatie gaan houden. SI is leuk racen voor relatief weinig. Mooier kan het niet, maar dan hebben we gewoon een vol startveld nodig. Met vol bedoel ik minimaal 15 auto's per race.
We kunnen altijd nog Hutzezon gaan steunen in de Sport klasse in zijn strijd tegen de BMW's etc.

Het kan dus nog alle kanten op met SI, afhankelijk van toezeggingen, wat er met de challenge gebeurd etc. etc. Nog maar even afwachten dus.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

christiaan
Member
Member

ma okt 16, 2006 23:27

@ Bakeyman.

goed je best doen hoor ! dan komt het allemaal vanzelf wel goed ..heus :driving:
:needcoffee:

Terug naar “Evenementen”